Gå til innhold

Må kjøre systemgjennoppretting etter hver re-boot (HJT logg)

Anbefalte innlegg

Noe merkelig skjer med laptopen min. Når jeg starter opp står det "starter windows" osv. som vanlig, men når den er ferdig med å "loade" kommer ikke passordvinduet opp. Det som skjer er at skjermen blir svart og den begynner å innstallere noe (hvit skrift oppe til venstre på svart bakgrunn). Det går så fort at jeg ikke klarer å få med meg alt som står, men det jeg ser er at den stopper når den har kommet til 230/230. Den står slik et par sekunder, og så blir skjermen svart. Ingenting skjer, og jeg må restarte pc'en. Når jeg da starter på nytt blir jeg spurt om jeg vil starte windows på vanlig måte, eller om jeg vil kjøre oppstartsreparasjon. Velger jeg windows blir skjermen svart, men rep kan jeg kjøre. Den starter, gjør masse ting, og spør om jeg vil kjøre en systemgjennoppretting. Det vil jeg jo. Den gjør seg ferdig og det kommer opp en logg. Her står det masse ræl, men nederst står det: "Opprinnelig årsak funnet: en oppdatering hindrer systemet i å starte". Jeg restarter PC'en og alt virker flott. Alt ser ut til å funke bortsett fra at Firefox ikke vil starte opp. Dette skjer da på nytt hver gang jeg skal starte PC'en. Har scannet med Spybot og Ad-aware, men jeg har gamle versjoner. De er oppdatert, men har ikke de nyeste versjonene pga. treigt nett. Hva er galt? Legger ved en Hijackthis-logg i håp om å få litt hjelp.

*sensurert*

EDIT: Fjernet logg.

Endret av Mimir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned Combofix (av sUBs), og legg det på Skrivebordet.

Kjør combofix.exe, og følg veiledningen. Du får et spørsmål om at "Roughly 1/100 machines failed to make it through the disinfection process!! Are you sure you want to do this??" - Svar Yes

Du må ikke klikke på vinduet mens programmet kjører. Dette kan føre til at programmet fryser.

Post loggfilen fra Combofix (c:\combofix.txt)

Lenke til kommentar

Får ikke lastet det ned. AVG sier at det kan være farlige saker, jeg klikker 'ignorer', men ingenting er å finne. Tar jo mange minutter hver gang jeg prøver å laste ned, siden nettet her er så treigt. Frister å bare formatere hele skiten.

EDIT: Jeg fikk det til. Jeg måtte sette den i karantene for så å gjennopprette den. Logg kommer så fort som mulig.

EDIT 2: Combofix:

*sensurert*

EDIT 3: Fjernet logg.

Endret av Mimir
Lenke til kommentar

Combofix fjernet en fil eller mappe. Vet ikke om dette hjalp noe?

Du kan ta et kjapt søk med antispyware: Last ned Malwarebytes' Anti-Malware Her eller Her.''' Lagre den på Skrivebordet.

Kjør fila og installer programmet. Velg Norsk språkdrakt.

[*]Sett en hake ved siden av Oppdater Malwarebytes' Anti-Malware og Kjør Malwarebytes' Anti-Malware, og trykk Ferdig.

La programmet oppdatere seg og velg Utfør hurtig systemskann.

Du får en meldingsboks når programmet er ferdigkjørt

Klikk deretter på Vis resultat-knappen. Hvis det er funnet malware, vil du nå se hva som er funnet.

Klikk så på Fjern valgt -knappen for å fjerne malwaren som evt. ble funnet.

Notis:

Hvis MBAM finner en fil som er vanskelig å fjerne, vil du bli spurt om to spørsmål.

Trykk OK på begge, og la MBAM gjøre seg ferdig med desinfeksjonen.

Hvis du blir spurt om å restarte maskinen, gjør du det med en gang.

Når MBAM er ferdig med å fjerne det den har funnet, vil det bli åpnet en logg i notisblokk. Den poster du senere om den fant noe annet enn cookies

Lenke til kommentar

Alt gikk helt bananas her i går, så jeg tok en systemgjennopretting fra nesten en måned tilbake. Har ikke restartet PC'en etter dette, så aner ikke om det hjalp. Lastet ned Malwarebytes, og kjører det nå. Så ikke før nå at du ba meg kjøre en hurtig scan, så nå er den 1 time og 20 minutter ut i full scan. Er dette et bra program? Så bra at jeg kan droppe Ad-aware og Spybot, og kun nøye meg med dette? Gir lyd fra meg når den er ferdig med å scanne.

Lenke til kommentar

Her. Tok en hurtigscan.

Malwarebytes' Anti-Malware 1.25

Database versjon: 1098

Windows 6.0.6001 Service Pack 1

14:24:20 31.08.2008

mbam-log-08-31-2008 (14-24-20).txt

Skanntype: Rask Skann

Objekter skannet: 38835

Tid tilbakelagt: 4 minute(s), 47 second(s)

Minneprosesser infisert: 0

Minnemoduler infisert: 0

Registernøkler infisert: 0

Registerverdier infisert: 0

Registerfiler infisert: 0

Mapper infisert: 0

Filer infisert: 0

Minneprosesser infisert:

(Ingen mistenkelige filer funnet)

Minnemoduler infisert:

Registernøkler infisert:

Registerverdier infisert:

Registerfiler infisert:

Mapper infisert:

Filer infisert:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...