Martin HaTh Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Som emnetittel sier forsvinner internettet mit når jeg åpner bitlord, utorrent osv. Da er en restart som får ting til å bli bedre. Hvorfor er det slik? har funket på andre datar før, men ble nødt til å resete routern og etter det tror jeg ikke at jeg har prøvd på andre datar. Hva er feil? Har D-link DIR 635 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Det kan være at du rett og slett belaster nettet ditt for mye. Hva er hastigheten på internett linja di? For vis den er veldig lav så kan det være at torrent programmene bruker alt for mye av hastigheten. har du prøvd og stille sånn at programmene kun får utnytte en vis mengde hastighet og sett om dette hjelper? Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
ceidsaune Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Det er mest sannsynlig som donnie sier. Du må begrense upload hastigheten, torrent sluker all tilgjengelig båndbredde dersom den kan. Med µtorrent er det lett å begrense upload hastigeten, og en guide for dette kan du finne på µtorrent sine sider. http://www.utorrent.com/setup_guide.php Endret 28. august 2008 av ceidsaune Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 - Begrens bittorrent hastigheten (maks 90% av din faktiske download hastighet og maks 80% av din faktisk upload hastghet om duikke vil at nettsurfing skal gå som sirup...) - Begrens bittorrent antall tillatte tilkoblinger til et rimeig antall. Azureus og utorrent har en innebygget guide som forteller det hva du bør cappe antal forbindelser på basert på din netthastighet. - Uncap gjerne også windows sin begrensning på max antall forbindelser som kan åpnes mot nettet samtidig. bittorrent bruker veldig mange, og den da overgår grensen så kan dermed andre aplikasjoner osm trenger nettilgang rett og slett ikke få kontakt. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Jeg har 3996 Kbps linje (ca 480 kB/s ikkesant?) og har satt BitLord til å maks laste ned på 200 og 50 på upload. Har fortsatt problemet, og det tar gjerne 4-8 min før torrentsa begynner å røre på seg, når de først gjør det går det mest i 0-1 kB/s Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Det er folk som må dele torrent filen for at du skal få noe hastighet og jo færre som deler jo dårligere blir ofte hastigheten. Vis du prøver og laste ned ubuntu linux så vil du fort merke at hastigheten er mye høyere for det er mange som deler dette. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Men det svarer vel ikke på hvorfor hele internett blir borte? Har aldri hatt noen problemer med dette på andre datar her i huset Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Noen torrent programmer "spiser" opp hele nettlinja og kveler rett og slett linja di. Det du kan gjøre er og teste andre bittorent programmer, personlig bruker jeg bitcomet for utorrent spiste litt for mye av linja mi. fungerer torrent programmet på andre pc-er i huset uten og kvele nettet? Bitcomet Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Den har selfølgelig tatt en jafs av internettet mitt, men ikke så ekstremt. Laster ned akkurat nå "death track" demo ,med nettop bitlord, og alikevel ser alt bra ut. Hva kan da problemet være? Kan det være at jeg hadde for mange torrents oppe samtidig? (4) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Det kan være for mange opplastinger eller torrents på en gang. Du bruker for mye av internett linja. At programmet rett og slett bare spiser opp hele linja uansett hva (dette har skjedd meg derfor jeg byttet til bitcomet). Det kan være noe med måten du har satt opp bittorent programmet ditt. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Konstabel Snabel Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Begrens antall tilkoblinger i torrent programmet. Noen routere går i stå om du har for mange tilkoblinger. Begrens opp/ned hastighet. Det er ikke rart at det går sakte om du bruker hele linja på nedlasting/opplasting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå