Gå til innhold

Tips til oppsett tas i mot med takk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Første jeg må spørre om er hvorfor du har valgt en SSD disk? den er latterlig dyr og vanvittig lite plass.

Du får jo så sykt mye mer lagrings plass vis du velger noe annet.

Du mangler et operativ system, og jeg tror vista home premium krever 40 gb lagrings plass og da er SSD disken din for liten.

Ville valgt vista home premium 64 bit som OS

og bare droppet den SSD disken.

kanskje en billigere dvd brenner, med mindre du trenger de spessiele funskjonene.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Takk for innspill!

OS har jeg tilgang til fra andre kilder, så den er grei. :)

Harddiskkravet på Vista er vel ca 20 gig om man tar rikelig i, etter hva jeg har forstått.

Tanken bak SSD er at den skal fungere som systemdisk med kun OS og de aller viktigste programmene, med en ekstra disk som som fungere som lagring for dokumenter, programmer og spill.

SSD-disken skal altså ikke være en lagringsdisk, men en jobbedisk.

Når det gjelder pris, så er ikke en tusenlapp ekstra noe stort issue, om det betyr at andre fordeler som ytelse og støynivå veier opp for det.

Endret av Ghadafi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det er ikke 20 gb det er faktisk 40 ivertfall etter hva microsoft har lagt ut på sine sider.

Det er jo først vista så har du service pack 1 som skal innstaleres og så har du driverne, og alle de nødvendige programmene og dette tar fort en del plass.

Så hadde jeg vært deg hadde jeg bare kjøpt 1 eller 2 harddisker og droppet den SSD disken.

Vista er heller ikke optimalt med SSD og det er også greit og vite før du kaster så mye penger på så lite plass.

Vel med mindre du har harddisken stående inntil hodet ditt så har aldri mine harddisker hvert lyd syndern, det er mer viftene som lager lyd hos meg. Og da er det de 2 cpu viftene som lager lyd.

Kjøp heller noe gummi fester som du har harddisken hvilende på så slipper du vibrasjonene og den støyen der.

Har et åpent kabinett og det eneste som sakt lager lyd det er de viftene i pc-en.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...