Gå til innhold

Spill tilsvarende Counter-Strike 1.6


Anbefalte innlegg

Hei,

 

For en del år tilbake(2000-2002) var eg rimelig hekta på Counter-Strike 1.6. Spilte dette veldig mye og var vel egentlig ganske god, om eg må si det selv. Men spillet måtte vike for andre ting som studier, jobb og familie.

 

I det siste har eg begynt å få snusen på spill igjen og kunne godt tenkt meg å prøve det som tilsvarer Counter-Strike 1.6 i dag. Hva blir dette?

 

Det eg likte med CS1.6:

- lett grafikk = startet raskt og var relativt lettkjørt

- fleksibelt angående antall deltakere = var man to-tre stk eller åtte så var det lett å starte et spill for å slå ihjel litt tid

- mulighet for å kunne spille mot maskinen for øvelse eller om ingen andre er tilgjengelig

 

Finnes dette i dag? Eg sitter med en laptop som hovedmaskin og ønsker egentlig ikke å ha noen ekstra maskin gående. På denne har eg ekstra mus og tastatur samt 2 19" skjermer tilkoblet. Maskinen er relativt ny, men ikke spec'et for spill.

 

Anbefalinger! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal nok relativt greit kunne kjøre CS: Source. Det er gameplay-messig svært litt 1.6, med mye av de samme banene og våpen osv. Forskjellen her er at det er bygd på fysikkmotoren til Half-Life 2 så grafikken er ikke så verst.

 

Source-versjonen er i dag mer populær enn 1.6, selv om mange erfarne CS-spiller fortsatt sverger ved 1.6 den dag i dag. Uansett hvilken av dem du velger kommer du ikke til å ha mangel på folk å spille med.

 

Systemkravet til source er så absolutt overkommelig:

System Requirements

 

Minimum: 1.2 GHz Processor, 256MB RAM, DirectX 7 level graphics card, Windows 2000/XP, Mouse, Keyboard, Internet Connection

 

Recommended: 2.4 GHz Processor, 512MB RAM, DirectX 9 level graphics card, Windows 2000/XP, Mouse, Keyboard, Internet Connection

 

Koster bare 20 dollar hvis du kjøper det på Steam

Lenke til kommentar

Er det mulig å fortsatt kjøpe CS 1.6?

 

Eg ser Source ligger på ca 300 kr på for eks cdon.com. Er det forskjellige versjoner ute å går der?

 

Om eg ikke husker feil så var CS en påbygging til HalfLife. Er det fortsatt slik?

Hva trenger eg i så tilfelle i tillegg til CS Source? Halflife 2?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Er det mulig å fortsatt kjøpe CS 1.6?

 

Eg ser Source ligger på ca 300 kr på for eks cdon.com. Er det forskjellige versjoner ute å går der?

 

Om eg ikke husker feil så var CS en påbygging til HalfLife. Er det fortsatt slik?

Hva trenger eg i så tilfelle i tillegg til CS Source? Halflife 2?

 

Takker for svar :)

 

 

 

ingenting.. slik som tilsvarende tiligere sa kam du kjøpe Cs:s for ca 100kr over steam, ca 150-200kr for alle cs spillene da (cs 1.6, Condition zero, Source. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...