Eivind218 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hei, har et nyhetssystem hvor noen saker skal ha lavere oppløsning på bildene enn noen andre.. koden er som så: $select = mysql_query("SELECT * FROM `nyheter` WHERE `id`='$id'"); $mysql = mysql_fetch_array($select); $select = mysql_query("SELECT * FROM `nyheter` WHERE `cat` != 'hvaskjer'"); $mysql_2 = mysql_num_rows($select); if($mysql[id] >= $mysql_2) { echo "true"; } elseif($mysql[id] <= $mysql_2) { echo "false"; } Hadde det ikke vært fort at den enten returnerer true på alle , eller false på alle hadde det fungert fint. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Hva i all verden er det du prøver å oppnå? Prøv å forklar litt bedre. Jeg ser ved første øyekast at du prøver å bruke en mysql-resource i sammenligningene. Og gjør det til en vane å bruke fnutter. Edit: SELECT * er for øvrig også en jævlig dårlig vane.. Endret 28. august 2008 av Jonas Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) $select = mysql_query("SELECT * FROM `nyheter` WHERE `id`='$id'"); Hvorfor WHERE 'id' = '$id'?? fjern den, du skal jo sammenligne alle id'er... ettersom det jeg har forstått... Endret 29. august 2008 av Famen Lenke til kommentar
OISNOT Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) Du søker etter en spesifikk id, deretter bruker du den id'en i sammenligningene. <?php //remember to check if id is an int before you use it in an sql query. $query = "CASE WHEN $id >= (SELECT count(*) FROM nyheter WHERE cat != 'hvaskjer') THEN SELECT true; ELSE SELECT false; END CASE;"; $select = mysql_query($query); $result = mysql_fetch_row($select); if ($result[0]) { echo 'true'; } else { echo 'false'; } Kun testet lignende kode i postgresql... Endret 29. august 2008 av OISNOT Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 Jeg fixet problemet i en annen tråd med CSS.. Takk alikevel.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå