Gå til innhold

Spillverket.no: Kritikk av slippdatoer-listen

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL

oppfordring lager jeg en liten liste med ting jeg synes kan gjøres bedre i Slippdatoer-listen til gamer.no. Men først vil jeg presisere at dette er mine meninger fra en hardcore-spillers synspunkt. Jeg bruker slike lister til å søke informasjon om ett eller flere spill, ofte bare for å få en oversikt over hva som kommer. Da er det viktig med så mye informasjon om spillet som mulig, og en enkel nettside å navigere rundt i. Gamer sin liste utmerker seg ikke noe særlig på verken det ene eller det andre synes jeg, derfor går jeg til andre nettsteder, nevner ikke navn, når det kommer til dette.

• Etter min mening bruker dere en litt for stor font, eventuelt er mellomrommet mellom hver listeoppførning for stort. Uansett hadde jeg satt pris på en mer kompakt liste og mindre scrolling.

• Multiplattformspill står oppført flere ganger, det gjør at eksklusive spill som kun står oppført en gang i listen "drukner" litt bort. Problemet forsvinner ved å kun se på en og en spillplattform om gangen, men siden jeg har alle plattformene føles det unødvendig. Ikke et stort problem, og jeg tror muligens en mer kompakt liste vil hjelpe på dette også.

• Under hver tittel i listen står det en beskivende linje hvor utgiver, sjanger og aldersmerking står oppført. Ikke en dum ide, men linja ser ut til å være begrenset til et fast anntall tegn, noe som gjør at ved lengre ord stopper den midt i. Noen ganger får du også starten på en internettadresse, som ikke er pent å se på.

• Det burde være tydligere å se hvilken spillplattform spillet tilhører. Bruk av ikoner/små bilder eller la det stå oppført i egen kolonne kan være mulige løsninger.

• Hvem som utvikler spillet brude være mye mer synligere. Det burde stå rett etter utgiver.

• Man har muligheten til å få opp lister for en og en spillplattform(Wii, ps3, PC osv), men disse valgene ligger i en kolonne et stykke nedover til venstre i skjermen, som gjør at jeg må scrolle ned over en hel side. Disse valgmulighetene burde ligge på toppen, muligens i en rullemeny.

• Så et forslag, hva med å lage en database som lister opp alle spill fra en bestemt utgiver/utvikler også. Ofte er jeg interessert i å se hvilke andre spill en utvikler/utgiver står bak.

• Dere lar oss sortere listen etter årstall, hva med å inkludere måned også? På den måten kan jeg lett planlegge spillkjøpene mine flere måneder i forveien.

• Og så avsluter jeg med noe positivt, som jeg savner på andre spillsider. Dere har en kort beskrivelse av hvert spill. Når det kommer til et spill jeg aldri har hørt om før, kan jeg kjapt finne ut hva spillet handler om ved å lese beskrivelsen deres. Det kunne ikke vært enklere enn dette!

Edit:

Endret layouten noe.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[*]Multiplattformspill står oppført flere ganger, det gjør at eksklusive spill som kun står oppført en gang i listen "drukner" litt bort. Problemet forsvinner ved å kun se på en og en spillplattform om gangen, men siden jeg har alle plattformene føles det unødvendig. Ikke et stort problem, og jeg tror muligens en mer kompakt listen vil hjlepe på dette også.

Haha, skulle akkurat til å lage en tråd om dette =P

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du tar frem en del gode poeng her, bl.a at multiplatform spill står oppført 5 ganger.

Det hadde vært mye mer praktisk om det sto f.eks. "Need for Speed: Undercover" , og bak/ved siden av/under spillnavnet kunne det stå PS3/Xbox360/PC/Wii osv.

Trådstarter: Fordel om du deler opp innlegget ditt i avsnitt...slitsomt å lese :ph34r:

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...