Gå til innhold

Tidenes P I X A R - film

mathiasm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet-77do0b

Faen det blir jo som å velge den beste nonstopen ut av en hel pose hvor nesten alle smaker like godt... selv om jeg egentlig ikke liker nonstop.

Men dersom jeg må velge kun èn... baaah.. vanskelig.

Klarer ikke, så jeg kommer med tre som ikke står etter rangering:

Toy Story

Wall-E

De utrolige

....

og Oppdrag Nemo

Lenke til kommentar

Pixar har laget for mange fantastiske animasjonsfilmer til at jeg vil sette opp noen toppliste. Jeg har mange av de i DVD-samlingen min, og har aldri klart å plukke én som favoritt fremfor de andre.

Det siste tilskuddet kom i posten for noen dager siden: Wall-E (2-disc collector'd edition). Ganske solid, to-delt pakke med tegnesaker, tegnepapir med motiv samt klistremerker i en metallboks, og DVDene pakket i en egen pappholder :p

Filmen er absolutt herlig. Med Wall-E har Pixar nok en gang pushet grensene, og de fortsetter å utvikle seg på det kreative planet. Den blir ikke klissete og overfølsom, heller ikke for sprø selv om det går vilt for seg. Det er relativt lite dialog i filmen, og den passer godt for både barn, ungdom og voksne. Jobben med å gi robotene et uttrykk og mimikk som tilsier at de har faktiske følelser, er mesterlig utført, og seeren vil stifte bekjentskap med en rekke skapninger med vidt forskjellige personligheter. Animasjonen, fargene, detaljene, mimikken e.t.c. er suverent godt utført, som vanlig fra den kanten. Jeg vet ikke hvordan kvaliteten er på de norske stemmene, men det har skjedd en del på det området de siste årene, så det er nok godt utført.

"Ratattouille" er også herlig! En venn som er kokk av yrke, kjøpte den fordi temaet falt i smak. Jeg tenkte den sikkert var severdig, men etter å ha sett den elsket jeg den. Forfriskende historie og god humor hele veien. Den kan forøvrig kjøpes for £7.99 som 2-disc Collector's Edition ved Play.com.

En Pixar-film jeg ser frem til nå, er: Up. Se bl.a. traileren her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...