Gå til innhold

Har noen spørsmål

Anbefalte innlegg

hei hei, nå er tiden inne for å bygge PC. Har studert dette ganske lenge nå men har forsatt noen spørsmål!

hær er den PCen jeg har tenkt å kjøpe:yeah!

det jeg lurer på er:

ddr3 eller ddr2 ?? og hvor mye kan jeg kjøre med 64bit

holler det med 600w strømforsyning?

kjøling? jeg har tenkt å kjøpe dette kabinette: NZXT Tempest bra? dårlig? andre alternativer?

noen som har noen erfaringer med noen komponenter som de vill dele med meg :p??

anistatisk? jeg har planer om å kjøpe sån til å ha på håndledet men trenger jeg pose til å ha under?

Jeg setter stor pris på allt av tips og svar :D digger dette forumet! Alltid hjelp å få :D

Endret av elgenmin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke hva du kan kjøre med 64bit, tror ikke det er noen lav grense, tror 8gb skal gå greit...

32bit(x86), støtter bare rundt 3gb ram!

Til det oppsettet du har, så vil jeg si at 650W er evig nok!

Kabinettet ser greit ut, selv om jeg holder fingeren på Antec...

Lenke til kommentar
Aner ikke hva du kan kjøre med 64bit, tror ikke det er noen lav grense, tror 8gb skal gå greit...

32bit(x86), støtter bare rundt 3gb ram!

Til det oppsettet du har, så vil jeg si at 650W er evig nok!

Kabinettet ser greit ut, selv om jeg holder fingeren på Antec...

yeah antec er fete, men det er så mange som har de. og kammeraten min har det :p lit kjipt å ha samme kabintett.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Kjøp et Intel P45 basert hovedkort. Ati 4870 er billigere og bedre. Det kabinettet ser håpløst ut, har du lest noen tester? Antec 300 er billig og bra.

Eventuelle forklaringer på disse anbefalingene finner du ganske sikker om du søker på Nvidia brikkesett og Intel prosessor.

jeg skal oppgradere til SLI så jeg jeg dropper P45, men jeg må si at gtx260 512bit men jeg ved ikke om det har noe å si.

Lenke til kommentar

Som sagt en SLi løsning med Nvidia hovedkort og Intel prosessor kan føre med seg noen ubehagelige overraskelser.

Litt mer praktisk så viser erfaring at en sjelden kjøper et kort nr 2 senere for å kjøre f.eks SLi eller Crossfire, da det gjerne vil finnes bedre alternativer på markedet.

I forhold til ditt oppsett sparer du 1000 kr ved å gå for et P45 hovedkort og du får noe som fungerer flott med Intel prosessorer. Om du bytter fra et 260 til et 4870 får du mer ytelse til samme pris.

SLi og Crossfire mener jeg er for folk som bare må ha det beste og det er lite poeng i å kjøpe fordyrende komponenter for muligens å kjøre det en gang i framtiden. Da kan du heller ta tusenlappen, putte den i lomma og legge de kronene inn i et nytt og bedre kort når tiden for oppgradering av skjermkort kommer.

E8600 er heller ikke på noen måte verdt prisen sammenlignet med en E8400, om en ser bort fra seriøse overklokkere som satser på mye over 4GHz, noe du ikke har gitt inntrykk av at du er. Ca 10 prosent bedre ytelse og du betaler nesten det dobbelte.

Det er også lite poeng i å kjøpe brikker over PC6400 om en ikke har planer om forholdsvis mye klokking. Anbefalingen er mao kjøp det billigste 4GB PC6400 settet du finner.

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar
Som sagt en SLi løsning med Nvidia hovedkort og Intel prosessor kan føre med seg noen ubehagelige overraskelser.

Litt mer praktisk så viser erfaring at en sjelden kjøper et kort nr 2 senere for å kjøre f.eks SLi eller Crossfire, da det gjerne vil finnes bedre alternativer på markedet.

I forhold til ditt oppsett sparer du 1000 kr ved å gå for et P45 hovedkort og du får noe som fungerer flott med Intel prosessorer. Om du bytter fra et 260 til et 4870 får du mer ytelse til samme pris.

SLi og Crossfire mener jeg er for folk som bare må ha det beste og det er lite poeng i å kjøpe fordyrende komponenter for muligens å kjøre det en gang i framtiden. Da kan du heller ta tusenlappen, putte den i lomma og legge de kronene inn i et nytt og bedre kort når tiden for oppgradering av skjermkort kommer.

E8600 er heller ikke på noen måte verdt prisen sammenlignet med en E8400, om en ser bort fra seriøse overklokkere som satser på mye over 4GHz, noe du ikke har gitt inntrykk av at du er. Ca 10 prosent bedre ytelse og du betaler nesten det dobbelte.

Det er også lite poeng i å kjøpe brikker over PC6400 om en ikke har planer om forholdsvis mye klokking. Anbefalingen er mao kjøp det billigste 4GB PC6400 settet du finner.

okey jeg er enig med deg i skjermkortet og hovedkortet! men prossesor og RAM vet jeg ikke. jeg har planer om å bruke 10k så hvorfor ikke kjøpe det beste du kan kjøpe innenfor den prisen?

her har jeg sotte sammen en med P45, 4870, pc6400 og e8400

:forslag 2

siden jeg ikke har set så mye på P45 kortene så ved jeg ikke vilket som er bra, kan du anbefale noen andre eller er det i "forslag 2" helt greit?

Lenke til kommentar

Forslaget er bra, samme hvilket P45 kort du velger. Asus kortet skal være bra.

Det er ikke noe galt i å velge E8600, jeg bare peker på at du får lite igjen for pengene.

Prisforskjellen mellom PC6400 og PC8500 brikker er heller ikke avskrekkende, men gir nesten null i ytelsesgevinst.

Jeg ville spisset oppsettet mot en nettbutikk som selger flere av varene billig. Minste pris på handlevogna og beste tilbud fra en butikk er faktisk 1500 kr dyrere. Noe ala Dette fra Amentio. Blir ca 7500 når du finner OS i listene deres.

Et obs er at du får tilsvarende ytelse til samme pris om du velger NetShop Dinside.no PC 14.08- Uten skjerm. Denne er også ferdig bygget, men med noe dårligere strømforsyning og kabinett. Om du velger 64-bit OS og f.eks en Mist 650W så har du en topp maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...