-Serenity- Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Har nettopp kjøpt ny harddisk, Samsung F1 1TB. Har fått montert den og den dukker opp i BIOS så jeg må ha gjort noe riktig. Jeg har den gamle satt som Master fordi jeg har forstått det slik at det er den det bootes fra? Den nye disken er naturligvis noe raskere enn den gamle, så jeg ønsker egentlig å kjøre Windows fra den. Kan jeg bare sette den nye disken som Master og installere Windows på den uten at det lager kluss med den allerede installerte versjonen av Windows på den gamle disken? Lenke til kommentar
funkiee Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Har nettopp kjøpt ny harddisk, Samsung F1 1TB. Har fått montert den og den dukker opp i BIOS så jeg må ha gjort noe riktig. Jeg har den gamle satt som Master fordi jeg har forstått det slik at det er den det bootes fra? Den nye disken er naturligvis noe raskere enn den gamle, så jeg ønsker egentlig å kjøre Windows fra den. Kan jeg bare sette den nye disken som Master og installere Windows på den uten at det lager kluss med den allerede installerte versjonen av Windows på den gamle disken? Jepp skulle gå greit det men nok ha sletta os på den andre disken først. Du bør nok også dele opp disken i 2 Endret 28. august 2008 av funkiee Lenke til kommentar
-Serenity- Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Men jeg får vel ikke slettet XP fra den gamle samtidig som jeg gjerne vil beholde data jeg har der. Jeg kan vel formatere ny disk, legge over data, slette XP på gammel disk, og deretter installere XP på ny disk etterpå? Eller? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Koble fra den gamle disken mens du installerer på den nye. Da slipper du problemet med at den booter fra den gamle. Master eller ikke spiller ingen rolle. Hvilken disk som skal boote velger du i BIOS menyene. Det må du antagelig stille på når du kobler til den gamle disken igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå