Gå til innhold

Hvor stor BMX-sykkel skal en gutt på 152 cm ha?

Mastiff

Anbefalte innlegg

Min sønn er snart 13 år og går i åttendeklasse, og han vil kjøpe seg BMX-sykkel. Problemet er at det blir for dyrt med en ny, og de brukte må man kjøre et stykke for å komme til. Derfor er det greit å vite på forhånd hvor stors sykkel han egentlig bør ha. Den skal gjerne vare i noen år også. Så 152 cm, normalt bygd. Gjelder det som med andre sykler en viss tommestørrelse på rammen, eller hvordan er det? Som dere forstår, har jeg ikke mye peiling på sånt... Men gi meg en motorsykkel, så kan vi snakke! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Nei vil ikke si det er som vanlige sykler sin ramme størelse, de er jo veldig små i forhold til vanlige sykler.

Så egentlig uansett størelse på bmx sykkelen så vil den passe deg fordi de er så små så vil de var i flere år.

Det du kan passe på er at det er 12 eller 14 mmm pegs, for på billigere bmx sykler kan det være 10 mm pegs noe som ikke tåler like mye når du sklir med pegsene.

Husk sikkerhets utstyr:

Hjelm (viktig)

Heldekkende hansker (valgftritt men smart)

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det er nok en helt grei sykkel.

Det er nok en fin start bmx så får han sjekke om dette er noe han liker eller ikke.

Det du burde gjøre i starten er bare og gå igjennom sykkelen og sjekke at alt av bremser fungerer skikkelig og at de er stilt riktig.

Noen liker at bremsene tar med en gang og andre liker at de er litt "trege".

Lykke til med kjøpet

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...