Weir Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Eg har en harddisk med 2 partisjoner: Operativsystem C:\ 5.59 av 9,99 GB Ledig Recovery D:\ 60 av 136 GB Ledig Så det eg lurer på går det an å dele opp en av de partisjonene uten å miste noe? (For eksempel ta 6-10 GB fra C:/)? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Du skal i hvertfall IKKE redusere C: Den er nesten for liten i utgangspunktet. D: kan du dele opp til mindre partisjoner uten å miste data. Se her for programmer du kan bruke. Lenke til kommentar
Weir Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Hvilke av de er anbefales? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Tja.. GParted har jeg selv brukt, og det gjør en utmerket jobb. Litt tungvint å komme igang da du må laste det ned som en liveCD som brennes som en .iso-fil. Deretter starter du opp maskinen med GParted-cd`en. Ellers kan du prøve Cute Partition Manager eller Partition Logic. Ultimate Boot CD er også fine ting. Lenke til kommentar
Weir Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Er det kun program som vi må lage cd'er med? EDIT: GParted er vel kun for Linuxs det, eller går det an å bruke den på windows og? Endret 29. august 2008 av morten8035 Lenke til kommentar
Weir Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 Eg har ett lite spørsmål og sorry for bump (igjen ) Den D-stasjonen er jo bare viss eg skal installere maskinen på nytt, men eg har jo en CD til det, eg kan jo bare installere Linux på hele D-stasjonen eller er det lurt å ha den recovery på maskinen? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Tror ikke D: er kun til recovery. Ikke når den er så stor. Hva slags maskin prater vi om? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå