SirEmanon Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg vil med dette takke alle her på forumet (og andre plasser) som prøver å lære oss opp i kristendommen og bibelens bud. Jeg lærer stadig vekk nye ting og samtidig ønsker jeg å dele Guds godhet med alle. Men jeg trenger likevel noen råd fra andre personlig kristne om hvordan jeg skal leve i pakt med skriftene: Jeg og min sønn er ikke omskåret og etter 1.mos. 17:14 så skal vi utryddes. På bakgrunn av dette ønsker jeg omskjæring av meg og min sønn. Hvem er det som utfører dette i Norge? Min datter er kommet i den alderen hvor jeg ønsker å selge henne som trellkvinne i følge 2.mos. 21:7. Hva er den rette prisen etter det prisnivået vi har i dag? Både mannlige og kvinnelige treller kan eies etter 3.mos. 25:44, men det må være fra et folkeslag rundt oss. Min kone mener vi bare kan kjøpe og eie palestinere. Jeg kunne selv tenkt meg en danske. Her trenger jeg litt bistand, kan jeg eie dansker? Når det gjelder homofile, så kan ikke dette forsvares. Dette er en styggdom etter 3.mos. 18:22. Skriftene sier at når en mann har omgang med en annen mann, så har de begge gjort en avskyelig gjerning og skal derfor dø i følge 3. mos 20:13. Er jeg moralsk ansvarlig for å gjøre dette selv? Skjegget mitt runder jeg ikke av på sidene og jeg raker ikke skjegget i kantene slik det er beskrevet i 3.mos 19:27. Hvordan skal jeg straffe menn som ikke lar skjegget gro eller menn som klipper skjegget kort? Det sømmer seg ikke for kvinner å tale i menigheten. Etter 1.kor.14:34 skal de underordne seg. Min kone skal søndag tale i menigheten. Skal jeg nekte henne å tale? Etter 3.mos 11:10 er det en styggdom å spise skalldyr. Min far mener det er verre med homofili en å spise skalldyr. Jeg er uenig med ham. Men hvem har rett? Jeg ønsker sterkt å leve etter guds ord og håper på det sterkeste at de finnes noen kristne som kan hjelpe meg med disse spørsmålene. De er viktig for meg å få svar, slik at jeg kan definere meg selv som en god kristen. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Du snakker om å eie slaver og om å drepe homofile menn, hvis jeg forstår deg rett. Er du seriøs? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Han bare re-poster en liste som har sirkulert på nettet siden forrige år-tusen. Den var morsom en gang. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Dette virker ikke seriøst, eller lovlig om det er det? Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Han bare re-poster en liste som har sirkulert på nettet siden forrige år-tusen. Den var morsom en gang. Ja, ha. Har du den listen? Og fikk dem svar? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Opprinnelig var det angivelig et brev som ble sendt til en amerikansk radio-personlighet, Laura Schlesinger, som ga råd til innringere. Blant annet skulle hun ha henvist til 3. Mosebok og sagt at homoseksualitet er en vederstyggelighet, og kan under ingen omstendighet tolereres. Jeg har den opprinnelige mailen liggende et eller annet sted. Den må være bortimot ti år gammel. Lenke til kommentar
Knott^ Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) http://home.no.net/bigsam/Argumenter.htm Bibelen må ikke tolkes bokstavelig talt. Alt er biledlig talt.. Endret 28. august 2008 av Knott^ Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Regnet med det var noe slikt, men han kunne nevnt det Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 The Skeptics Annotated bible. For den som liker å ta bibelen, koraen og mormonenes bok bokstavelig. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 1) Gå til sykehuset. Om de ikke vil så kan du spørre presten din. 2) Det kan du dessverre ikke gjøre. Du må flytte til et land som følger bibelen som loven. Herren krever ikke at du skal selge din datter, saa det skal vel heller ikke skade aa ikke gjøre det? 3)"Vil du få deg en trell eller en trellkvinne, skal dere kjøpe dem av de folk som bor rundt omkring dere. 45 Dere kan også kjøpe treller av de fremmede som holder til hos dere, og av deres etterkommere som bor hos dere og er født i deres land. Dem kan dere eie, 46 og dere kan la dem gå i arv til deres barn, så de kan eie dem. Dere kan bruke dem som treller så lenge dere vil. Men over dine brødre, israelittene, skal du ikke gjøre deg til herre. En bror skal ikke være hard mot sin bror." Er det noen rundt dere som selger treller? 4) "Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom." Anal-sex kan vel aksepteres? Det er uansett ikke din plikt å dømme. De vil bli dømt. 5) Du skal ikke straffe. De vil bli straffet. 6) Om du er en fundamentalist skal de ikke det nei. 7) Alle kan ha sin egen mening. Jeg er ikke kristen, og har ikke 1930-versjonen av bibelen; så jeg kan muligens ta feil. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 http://home.no.net/bigsam/Argumenter.htmBibelen må ikke tolkes bokstavelig talt. Alt er biledlig talt.. Hvis vi ikke skal tolke bibelen bokstavlig, så kan vi jo akseptere homofili (?) Homofili aksepteres jo ikke. Se denne: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-p...hp?artid=534556 Hvis dette ikke aksepteres og man bruker det som står i skriften som mal. Da bør man også følge de andre retningslinjene i bibelen. Eller er det slik at dette kan defineres etter skjønn? Hver mann sin egen tolkning? Kan det praktiseres? Jeg er ikke kristen, og har ikke 1930-versjonen av bibelen; så jeg kan muligens ta feil. Er ikke 1978 versjonen god nok? Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg er ikke kristen, og har ikke 1930-versjonen av bibelen; så jeg kan muligens ta feil. Er ikke 1978 versjonen god nok? Jeg har hørt at 1930-versjonen er forskjellig og at visse ting er fjernet fra senere utgaver. Hvis du først er fundamentalist fjerner du ingenting, da holder du deg til det som var skrevet. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Hvis du først er fundamentalist må du jo gå hit: Dødehavsrullene på internett Endret 28. august 2008 av kjeklulf Lenke til kommentar
Koro Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) Næmmen! Kristendomm! Dette er jo gamletestamentet, trodde det var jødene som kom med det jeg, jaja så feil går det an og ta :') Husk på det til neste gang man, nye testamentet = jesus kristus, gamle testamentet = jødedommen Men jeg tilgir deg i og med at du bare har fulgt de andres eksempler på dette forumet. (Sa det i og med at 6/7 punkter kommer fra GT) Endret 29. august 2008 av Koro Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Næmmen! Kristendomm! Dette er jo gamletestamentet, trodde det var jødene som kom med det jeg, jaja så feil går det an og ta :') Husk på det til neste gang man, nye testamentet = jesus kristus, gamle testamentet = jødedommen Men jeg tilgir deg i og med at du bare har fulgt de andres eksempler på dette forumet.(Sa det i og med at 6/7 punkter kommer fra GT) Det er faktisk sant. Det gamle testamentet ble "deaktivert" da jesus daua. Etter hva de selv sier. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Menneskets syndige natur også? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Det er faktisk sant. Det gamle testamentet ble "deaktivert" da jesus daua. Etter hva de selv sier. Bibelen består av 75% GT inkludert de ti bud, så jeg tror ikke de er helt enig med seg selv på dette. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Det er jo mye snedig som har kommet ut av religion også. En enkelt tro og en enkelt politikk, så slipper man å sloss seg i mellom. Unnskyldninger for å gå til krig og få utvidet krigserfaringen til hærenes menn. Enkel måte å få bukt med ting som påvirker samfunnet negativt. Ingen rusmidler, lausunger, storkjeftede slaver og lavtstående folk har ikke rett til å ytre seg, osv. og sist men ikke minst, kvinnene flakker ikke rundt som vårkåte tisper, de står hjemme på kjøkkenet og lager mat, som de skal gjøre. Lenke til kommentar
Koro Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Helt enig? Du er ikke kristen sjøl, hvordan kan du dømme da? Vi følger det nye testamentes lover selvom det står mye godt i GT. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Jøss. En kristen som med et knips annulerer det meste av bibelen, inkludert de ti bud. Den var ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå