billywillie Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Har en bærbar compac med et linksys trådløst kort som kobler til internett. Nå putselig har den begynt å kutte tilgang til nettet men det trådløse nettet er fortsatt connectet. Når jeg feilsøker i windows så sier de at jeg har både trådløs og kablet oppkobling (har bare trådløst). Jeg velger da trådløs og windows ordner opp og jeg er på internett igjen. Men etter en liten stund så skjer det samme igjen. Har også prøvd med en sånn trådløst usb dings og det samme skjer med den. Noen som kan hjelpe meg med dette. Lenke til kommentar
Sparkey Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Disabling the WZC service to solve random wireless disconnects Følg anvisningen, spør hvis du ikke forstår. Hele greia går ut på at windows (WZC Service) bryter tilkoblingen for å se om det finnes noen bedre tilkoblinger. Dette trengs ikke hvis du bruker fast en router, greit hvis du reiser rundt med en bærbar. Endret 28. august 2008 av Sparkey Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Problemet løste seg.Prøvde først deaktivere WZC, men det hjalp ikke. Kjørte deretter CC-CLEANER og rensket opp samt fjernet alle trådløse kort. Deretter instalerte jeg den lille usb-dingzen (zyxel) og jeg var på nett igjen. Prøvde så igjen å deaktivere WZC slik som beskrevet men etter omstart så kom jeg ikke på nett igjen. Slo den på igjen og nå ser det ut som det kjører stabilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå