Gå til innhold

4850 i crossfire

hansi705

Anbefalte innlegg

Hei har nå kjøpt meg et hd4850 kort til så nå kjører jeg crossfire. Det ene kortet er his radeon mens det andre er powercolor. Har koblet opp crossfirebridgen og har satt systemet til å kjøre i crossfire i windows, men ytelsen i spill forbedra seg med 0%!

Hva kan dette komme av? trenger hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det er ikke alltid du får økt ytelse i spill med crossfire, spillet eller driverne må være optimalisert for crossfire.

Det kan også hende at ytelsen faktisk blir dårligere med crossfire.

Sjekk spillet/spillene sine nettsider og se om det støtter crossfire.

Er det pci-ex med 2x16 i båndbredden?

Hva er chipsettet?

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Det er ikke alltid du får økt ytelse i spill med crossfire, spillet eller driverne må være optimalisert for crossfire.

Det kan også hende at ytelsen faktisk blir dårligere med crossfire.

Sjekk spillet/spillene sine nettsider og se om det støtter crossfire.

Er det pci-ex med 2x16 i båndbredden?

Hva er chipsettet?

Mvh donnieakalefty

Hei! ytelsen min med crossfire er vel dårligere i alle spill jeg har prøvd en med ett kort. Syntes dette var litt rart, dette er hovedkortet jeg har: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346570

Takker for svar =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Nå skal jeg gjøre deg ekstra deprimert.

Det kortet der er virkelig dårlig til crossfire, det ekke selve hovedkortet det er noe galt med det er chipsettet.

P35 støtter 1x16 + 1x4 i båndbredden med crossfire, noe som lager sirup ut av hastigheten din.

Det du trenger er et X38 eller X48 hovedkort.

Vis du bestilte alt nylig be om en retur på enten hovedkortet eller et av skjermkortene.

Vis du tar retur på skjermkortet så bare kjøp et nytt X38 hovedkort.

Vis du skal ha retur på skjermkortet så kan du jo kanskje prøve og returnere begge vis du bestilte de samlet og kjøpe et 4870x2 kort istede.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Et p45 går bra det og, så lenge du ikke skal ha to 4870x2 i crossfire da.

P35 skulle ikke hatt crossfire støtte syns jeg, bare lureri :thumbdown:

Ja jeg skal sende mitt P35 hovedkort tilbake sammen med strømforsyningen om noen dager for jeg føler at de lurte meg, jeg snakket med dem kanskje 4-5 ganger angående crossfire støtte med hovedkortet og om strømforsyningen var bra nok.

Veldig irriterende og måtte bruke så mye tid egentlig.

Men hakke helt bestemt meg enda om jeg gidder og bruke tid på det.

For ekke sikkert jeg gidder og bruke crossfire mode enda.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

P35 er Crossfire fiasko deluxe faktisk.

Båndbredden som Donnie nevner men det er faktisk bare halve sannheten.

Nordbrua har kun 16x lanes som går ut fra den til grafikk, PCI-E spor nr 2 derimot har bare 4 stykk... Men DISSE kommer ikke fra nord men fra sør, noe som betyr EKSTRA forsinkelse siden de reiser til Sørbrua, og derifra til Nord før de møter signalene som har "Direkte linje".

Er dessverre slik at i mange tester har Crossfire på P35 vært tregere enn med singlekort så her må du bytte HK.

X38 / X48 er bra om du vil ha fremtidig Crossfire om 1-2 år for eksempel siden dette er da ideelt med 32 lanes ut fra nordbrua og alle med PCI-E 2.0 hastighet.

P45 har som P35 kun 16 stykk lanes ut ifra nord, men her er det likhetene mellom de to slutter.

Når du har enkelt kort så får du 16x PCI-E 2.0 lanes til kortet, men straks du smeller inn ett til da kobler den ned til 8x på port 1 og 8x på port 2 og sender fortsatt data gjennom Nordbrua.

Ergo slipper du en masse tull med Sør og forsinkelse, 8x funker fint idag båndbredde messig men jeg tviler på at det gjør det neste år når vi får noen generasjoner nyere grafikk.

Lenke til kommentar

duger ikke i det hele tatt, :no: det blir det samme som med P35, altså bedre med bare ett skjermkort.

så hvis du vil utnytte begge skjermkortene bør du kjøpe et annet hovedkort, med et annet brikkesett som P45, X38 eller X48. P45 duger godt til 4850 i CF, men hvis du skal oppgradere skjermkort i fremtiden med det hovedkortet bør du heller gå for et dyrere X38 eller X48 :)

Endret av SVD
Lenke til kommentar

Takker for alle svar, sender mitt ene 4850 kort tilbake til komplett ettersom det var det eneste som hadde returett igjen. Hket var kjøpt for 3 uker siden så det var det ikke returett på. Får prøve å selge det sisste 4850 kort og kjøpe et 4870 kort eller noe =)

Er det stor ytelsesgevinst fra 4850- 4870 forresten?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Send en mail til komplett og forklar problemet.

Så ber du dem pent om og godta returen, og så forklarer du at hovedkortet du har kjøpt er ubrukelig til crossfire og dette viste du ikke når du bestilte.

Så kan du også si at det står at det er Crossfire godkjent men hastigheten gjør det ubrukelig til crossfire.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...