Gå til innhold

Værbeskyttelse for speilrefleks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kom till og tenke på det samme for noen dager siden!

 

Husker at jeg en gang har sett et filter montert i bunn av en slags plast pose (av en solid type) det virket veldig snedig.

men husker ikke hva det het.

 

Kanskje litt dårlig forklaring

Men for det meste trenger man ikke noe værebeskyttelse, hvis man bruker sunn fornuft og ikke går ut i skikkelig regnvær. (er min erfaring da!!!)

Endret av akle
Lenke til kommentar

En dusjhette fungerer utmerket å bruke,billig er den også.

Ellers finnes det forskjellige løsninger å få kjøpt, er faktisk i startgropen til selv å kjøpe slikt utstyr da min fotoaktivitet foregår 80% utendørs .

 

 

555717.jpg

 

 

 

http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iID=4312411

 

 

 

 

://http://www.scandinavianphoto.no/pro...ID=4312411

 

 

 

 

555761.jpg

 

 

http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iID=5951820

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Om jeg skal ut i skikkelig ruskevær, pleier jeg rett og slett å rive et passelig stort hull i bunnen på en brødpose. Hullet trer jeg over bajonettfestet på objektivet, og så klemmer jeg posen fast med solblenderen.

 

Problem solved.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Jeg har den Optech løsningen. (nederste link hos Snekker'n)

De kostet $5,99 for pakken (2 stk.) og de tåler ganske mye.

De tar også ganske store objektiv.

 

Prisen på brødposer gjør vel det til det billigste alternativ :)

 

edit - de tar 0 plass i veska.

Endret av arela
Lenke til kommentar
Jeg har den Optech løsningen. (nederste link hos Snekker'n)

De kostet $5,99 for pakken (2 stk.) og de tåler ganske mye.

De tar også ganske store objektiv.

 

Prisen på brødposer gjør vel det til det billigste alternativ :)

 

edit - de tar 0 plass i veska.

 

 

Når dere nevner brødposer, så snakker vi om poser alla fryseposer og ikke slike som er laget av papir..

Lenke til kommentar
En dusjhette fungerer utmerket å bruke,billig er den også.

Ellers finnes det forskjellige løsninger å få kjøpt, er faktisk i startgropen til selv å kjøpe slikt utstyr da min fotoaktivitet foregår 80% utendørs .

 

 

555717.jpg

 

Kriminelt dyr den første. Hvorfor er kamerautstyr så "#%"/&% dyrt? Kunne kjøpt en halv liten bærbar for den plasten...

Endret av Epp
Lenke til kommentar
En dusjhette fungerer utmerket å bruke,billig er den også.

Ellers finnes det forskjellige løsninger å få kjøpt, er faktisk i startgropen til selv å kjøpe slikt utstyr da min fotoaktivitet foregår 80% utendørs .

 

 

555717.jpg

 

Kriminelt dyr den første. Hvorfor er kamerautstyr så "#%"/&% dyrt? Kunne kjøpt en halv liten bærbar for den plasten...

 

 

Hm.. spørs om en ikke tar bedre bilder med et slikt dyrt trekk da.. :dribble:

Lenke til kommentar
Kriminelt dyr den første. Hvorfor er kamerautstyr så "#%"/&% dyrt? Kunne kjøpt en halv liten bærbar for den plasten...

foto har blitt en av bransjene med en anseelig mengde gadget-freaks som er lett å melke for penger. et kjent hc andersen eventyr beskriver fenomenet :)

Lenke til kommentar
Om du med et slikt trekk er mindre redd for utstyret, og kan konsentrere deg mere om å ta bilder, så blir bildene bedre.

 

Med mindre du er mer redd for å ripe opp plasten da :tease:. Nei, det er penger ut av vinduet...

 

foto har blitt en av bransjene med en anseelig mengde gadget-freaks som er lett å melke for penger. et kjent hc andersen eventyr beskriver fenomenet :)

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Mitt E-1 bryr seg ikkje om regn, ikkje 14-54mm eller 50-200mm heller. Her står det nok meir på fotografen... ;)

Fnis & knis.

 

Men egentlig tror jeg faktisk at du klarer deg veldig lenge med brødposer og andre lignende patenter. Dersom du bruker en handlepose får du jo også fordelen av å ha et lite overbygg som beskytter hodet ditt mot regnet, sett mot frysepose.

 

Dette er bare tanker, jeg har egentlig aldri brukt slike metoder, men jeg har snakket med folk som har.

Lenke til kommentar
Takk for mange gode svar! Ble litt redd for at jeg ville bli halshugget her... Holder dere hendene inn under brødposen da, for å kontrollere knapper, eller går det greit å holde på utsiden?

Hendene inn i posen er i det minste min personlige preferanse... Brukte løsningen et par ganger med D70'en.

Lenke til kommentar

Jeg bruker D40 i regn uten noen som helst beskyttelse :new_woot:

 

Den har faktisk klart seg helt fint så langt. Jeg slenger rundt med den som om det var en D3 og den klager ikke. Kanskje de egentlig tåler like mye og at Nikon har iscenesatt en verdensomspennende bløff om byggekvalitet for å få folk til å kjøpe dyrere ting? Eller kanskje det er en Olympus/Pentax-konspirasjon? :wow:

 

Seriøst, det er ingen grunn til å bli overredd. Brødpose skader ikke, men kameraene er jo lagd for å brukes. Riktignok bare brukes, ikke misbrukes - er det der man er så snakker vi vel FM med MD-12 (og kondom?) :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...