Gå til innhold

Erfaringer med Nikkor AF 24-85mm f/2.8-4D IF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

Er det noen som har noen erfaringer med dette objektivet.

Hvor skarpt er det vidåpent? Er det god byggekvalitet osv...

Er det vert prisforsjellen til Tamron 17-50. :)

Husker at det var en som kjøpte det på foto.no. Hun skulle bruke det på D700. Skapte en viss debatt... Du kan evt sjekke der hvis du ikke allerede har gjort det?

Du kan i alle fall lese mer om det her!

Se under "lenses"!

Lenke til kommentar

Jeg ser at mange har brukt objektivet på DX-format, og er svært fornøyde, men dette er jo et FF-objektiv, og brennvidden kommer først og fremst til sin rett der, som en rimelig lyssterk og hendig vid normalzoom som svarer omtrent til 16-60mm på DX. Det greier seg brukbart på full åpning, men setter pris på å blendes ned et hakk eller to. Bjørn Rørsletts vurdering er ganske god. Kan den egentlig sammenliknes med 17-50/2.8? Ikke på samme format, synes jeg, dette blir helt ulike bruksområder for meg.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt dette ei stund, og er fornøyd med det.

Jeg bruker minst mulig zoomlinser, men jeg hadde dette med på skogstur her om dagen og det er ikke noe å utsette på bildene.

Når det gjelder fullformat, så har jeg bare tatt noen bilder film med det. En annen godsak på dette objektivet, er macrofunksjonen

- 1:2 hvis jeg husker rett.

Når det gjelder sammenligning med Tamron, så er jeg blank.

Ken Rockwell liker den den nyere AFS 24-85mm f3.5-4.5 G bedre.

Det ble tatt ut av produksjon veldig fort til fordel for dette mye eldre objektivet - som produseres den dag i dag..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...