Sparkey Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Det har i lengre tid irritert meg at det alltid er så mye kø i nordgående retning på E18, mellom Lysaker og Sandvika. Det som slår meg er at det er 3felt som er åpne fra Lysaker mot Sandvika, mens det er 2felt + 1bussfelt fra Sandvika til Lysaker. Hvorfor er det bussfeltet der? Det er nesten ingen busser der i rushtiden. Riktig nok står det ikke i felt nr.3 (det lengst til høyre mot Sandvika) at det går mot Drammen, men kun hva som er første avkjørsel. Dette feltet løser problemet med flettekjøring, som til enhver tid oppstår når en skal hjem fra Oslo. Er det bare jeg som irriterer meg over dette? Bra det er planlagt ny vei, men hva med å starte med å løse flaskehalsene? Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Bussfeltet er jo som du antyder for bl.a. busser. Det vil jo redusere køen med 1/3 men det vil fortsatt være kø, som er årsaken til at bussene har eget felt. Så hvis man skal ta i bruk dette vil kollektivtrafikken bli stående i kø, noe man selvfølgelig ikke ønsker. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Det har i lengre tid irritert meg at det alltid er så mye kø i nordgående retning på E18, mellom Lysaker og Sandvika. Det som slår meg er at det er 3felt som er åpne fra Lysaker mot Sandvika, mens det er 2felt + 1bussfelt fra Sandvika til Lysaker. Hvorfor er det bussfeltet der? Det er nesten ingen busser der i rushtiden. Riktig nok står det ikke i felt nr.3 (det lengst til høyre mot Sandvika) at det går mot Drammen, men kun hva som er første avkjørsel. Dette feltet løser problemet med flettekjøring, som til enhver tid oppstår når en skal hjem fra Oslo. Er det bare jeg som irriterer meg over dette? Bra det er planlagt ny vei, men hva med å starte med å løse flaskehalsene? Nesten ingen busser i rushtida? Ta en titt, og tell litt. Bare min avdelig, som antagelig er den minste på den kanten har ca 10 busser per time i rushen. Så vil tippe det er mellom 40-60 busser(som tilsvarer 1800-2700passasjerer. Mange biler spart det) der i timen. Det jobbes med å få kollektiv felt i nordgående også, så du må nok desverre bare prøve å ikke irritere deg over kollektivfeltene. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Det er ikke avgjørende for flyten om man har 2 eller 3 felt. Problemet oppstår p.g.a. tett trafikk i kombinasjon med påkjøringsramper. Da stopper trafikken opp p.g.a. hastighetsforskjell/sikkerhetsmarginer og dette forplanter seg bakover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå