Erikn Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hei I dag startet eg og en del andre på vgs et veddemål med data læreren våres. Skolen blokkerer oss fra å spille spill som WoW,starcraft,cs,cs 1.6 og de meste online spill på nettet. men vår oppgave er å komme oss rundt den blokkeringen på en eller annen måte . vinner vi, får vi pizza . etter å ha prøvd en hel masse kommer vi ikke videre. noen some har noen ideer? (etter å ha lest alle papirer og regler om å bruke internett og bærbar pc på skolen, står det ingenting om at det ikke er lov til å spille spill på(nettet) skolen) jeg vet at skolen bruker Rogalandsnettet får å koble seg til internett. lets kick some school crap asses^^ Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Tok meg et først på google før jeg fant svaret, tror klassen din burde lære seg google slik at dere kan få pizza. Lenke til kommentar
pekka1991 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 programmet yourfreedom skal vel være mye brukt, men dumt om læreren bare blokkerer måten dere så fint forteller han/henne om da, eller? mener det sto rimelig klart ifra om at en ikke skulle bruke skolens nettverk til underholdning og andre aktivitetet en skolearbeid. men om det ikke gjør, er det vel sikkert mer å stille spørsmål ved om det er lov å forbigå blokkeringene Lenke til kommentar
Erikn Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 awwww cmon send meg en link då er ikke helt skker hvordan de blokkerer oss og hva på google som er brukbart. det er så mye skrap og søppel på internett=) Lenke til kommentar
Sparkey Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Blokeres nettsider som er av verre karakter? Hvis det gjør det så står det ofte hvilket filter som brukes på advarselen som kommer opp. Porter som ikke trenger å være i bruk er sikkert også blokert. Disse pleier å være åpne: 80 = Internett 21 = Ftp 25 = Mail Port liste (finner sikkert for spillet her) Det du kan prøve på er å bruke en port-tunell, som får spillet som egentlig går på en port som er blokert til å gå igjennom port 80 (som brukes til Internett). Endret 28. august 2008 av Sparkey Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Mest trolig kan du bruke en vpn tjeneste å komme deg rundt alle restriksjoner. Men dette koster vanligvis penger og tilbyr ofte begrenset båndbredde. Men bør fungere. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) google etter "tor project". Det vil kunne gå utenom alle sperrer. Så lenge du har en eller annen åpen kanal ut mot nettet (port 80 må vel nødvendigvis være åpen for HTTP) så kan du bruke den for å eksempelvis spille WOW om du måtte ønske. Det krever dog en del oppsett. Du må ha muligheten til å installere et program på PCen du bruker (men det må du jo uansett ha for å installere WOW). Det er ikke bare å installere og så fungerer alt automatisk bare så det er sagt, men om dere er på vgs nivå så kan det vel kanskje være at dere har tolmodighet til å lese gjennom instruksjonene før dere bare hopper i det. ALternativt kan du sette opp en enkel VPN tunell direkte til en hvilken som helst maskin som du kontrollerer på utsiden av skolenettverket (gjennom en av de åpne portene som port 80), for eksempel en maskin hjemme hos deg selv. Den vil da kunne forwarde trafikken for deg og du vil kunne bruke nettet med ingen begrensninger. -Stigma Endret 28. august 2008 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå