DJ_Dark Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 Gleder meg til å se denne filmen. Så trailer for en god stund siden (under Narnia tror jeg) og har ventet på den siden da. Etter anmeldelsene å dømme vil den nok ikke skuffe! Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 Og der har man problemet; kinoer nedprioriterer original release fremfor middelmådige dubbinger (generally speaking, of course). Hadde også planer om å se Horton Hears a Who på Tbg kino, men ble aldri noe av siden den kun var på norsk.. Anyways, i god PIXAR tradisjon får denne mest sannsynlig konge kritikk på lyd og bilde, så da er det absolutt verdt å vente for min del! Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 29. august 2008 Rapporter Del Skrevet 29. august 2008 (endret) Så denne for en uke siden, og var redd for at jeg synes den var litt dårlig pga norsk talen. Men er ikke noe å bekymre seg for, som sagt så er det veldig lite snakking i filmen, og når det først er det, så irriterer man ikke seg, pga dubbingen var ikke altfor dårlig. Var også en forfilm av pixar som var forferdelig morsom. Ihvertfall min Pixar favoritt hittil, og hadde gitt den 10/10. 8/10 er rett og slett ikke bra nok karakter for denne filmen. Endret 29. august 2008 av BadSmile Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 29. august 2008 Rapporter Del Skrevet 29. august 2008 Utrolig dumt at den engelsk-språklige versjonen ikke får visninger i hovedsaler (der hvor "hoved"-salene faktisk er på noen måte overlegne), men på animasjonsfilmer som dette pleier jo norsk tale å være fullt på høyde med den engelskspråklige versjonen. Det er dog lett å forstå hvorfor norskspråklig versjon prioriteres fra et økonomisk perspektiv. Bredere målgruppe, litt flere billetter solgt. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 29. august 2008 Rapporter Del Skrevet 29. august 2008 Og med tanke på "mengden" med samtaler i filmen, har det rett og slett ingenting å si. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 29. august 2008 Rapporter Del Skrevet 29. august 2008 Ikke for å ødelegge stemningen her inne, men hva er det som holder denne filmen tilbake fra å få 10/10? Slik jeg fikk med meg, så stod det ingen grunn for denne karakteren. Ingenting negativt altså. Så hvorfor ikke full pott? That's the question, and i want an answer! Men denne filmen skal uansett sees! Vet ikke om det blir på kino, men denne skal sees uansett! Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 29. august 2008 Rapporter Del Skrevet 29. august 2008 Skal ses på Colusseum sal 1 i morgen, norskt eller ikke norskt, denne filmen SKAL ses med beste lyd/bilde tilgjengelig på kino. Og med minimalt med dialog kommer jeg til å slippe ørestæren i denne omgang. Lenke til kommentar
stianha Skrevet 29. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. august 2008 Ikke for å ødelegge stemningen her inne, men hva er det som holder denne filmen tilbake fra å få 10/10? Slik jeg fikk med meg, så stod det ingen grunn for denne karakteren. Ingenting negativt altså. Så hvorfor ikke full pott? That's the question, and i want an answer! Men denne filmen skal uansett sees! Vet ikke om det blir på kino, men denne skal sees uansett! En film som får karakteren 8 av 10 blir betegnet som svært god, og nettopp dette er en meget passende beskrivelse på denne filmen. For Wall-E er virkelig en svært god film, og det er veldig mye ved den som er verdt å trekke frem. Så når jeg valgte å gi filmen karakteren 8 fant jeg det nødvendig å bygge opp en argumentasjonsrekke for hvorfor jeg syns det er en svært god film – og sånn sett også hvorfor jeg mener den fortjener denne karakteren – fremfor å bruke mye tid på å skrive om de få elementene som gjorde at jeg ikke ville gi den en høyere karakter. Likevel har du helt rett i at jeg iallefall burde ha skrevet et lite avsnitt eller to om hvorfor den ikke når helt opp på skalaen, og dette er en glipp fra min side som jeg nå kan forsøke å rette opp Here it goes: Etter en fantastisk åpning faller filmen midtveis noe tilbake til den standardiserte formelen for hvordan animerte barnefilmer bruker å være. Humoren er mye lik ting vi har sett før, og blandet med et veldig oppbrukt hendelsesforløp i forhold til heltens motgang, hjelpere etc, så mister den noe av den sjarmen og egenheten den til å begynne med spilte så godt på. Av den grunn mener jeg at filmen ikke er så helhetlig og egenrådig som den kunne ha vært, og følelsen jeg sitter igjen med er at dette er en god åtter, men filmen er dessverre ikke god nok til å få en nier eller tier på første forsøk, dvs første gang jeg ser den. Det er likevel fullt mulig at filmen vokser seg med tiden og blir bedre for hver gang den sees, men foreløpig er den altså en åtter i mine øyne. Men det er jo godt mulig at den er en 10-er for en av Kulturos andre anmeldere Håper det svarte på spørsmålet ditt Stian Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. august 2008 Rapporter Del Skrevet 29. august 2008 Filmen har fått kritikk for å ha for mye reklame for Apple i filmen. Er det mange referanser til Apple i den? Ørjan... Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 30. august 2008 Rapporter Del Skrevet 30. august 2008 Ja er jo litt, men skjønner ikke helt oppstyret rundt det! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. august 2008 Rapporter Del Skrevet 30. august 2008 Veldig god film dette her, ga den selv en 8'er. Trenger ikke være redd for å se den på norsk tale, er ikke så mye dialog i den. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 30. august 2008 Rapporter Del Skrevet 30. august 2008 Noen andre en meg som tenkte på 2001: A Space Oddysey under filmen? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. august 2008 Rapporter Del Skrevet 30. august 2008 Det er jo klare referanser til den filmen. Både den ene roboten og ikke minst musikken. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 30. august 2008 Rapporter Del Skrevet 30. august 2008 Arild Abrahamsen liker ikke Wall-E. Men det er ikke til å tas seriøst: Kubricks «2001, en romodyssé», som for tenkende mennesker bør være kjent for at den er den sci-fi-filmen som bommet mest pinlig noensinne og ever. Lenke til kommentar
Muse Skrevet 30. august 2008 Rapporter Del Skrevet 30. august 2008 Hahaha! Jeg knekker snart! Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 30. august 2008 Rapporter Del Skrevet 30. august 2008 Arild Abrahamsen kan vel aldri taes helt seriøs? Lenke til kommentar
athorb Skrevet 30. august 2008 Rapporter Del Skrevet 30. august 2008 Nei, forsåvidt ikke. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. august 2008 Rapporter Del Skrevet 30. august 2008 Mye av kritikken hans anser jeg som ganske så korrekt. Men jeg finner den ikke særlig relevant for min egen oppfattelse av filmen, det blir rett og slett for snever tankegang. Eventuell en for kynisk kurs man har valgt ut. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 30. august 2008 Rapporter Del Skrevet 30. august 2008 Han så den sikkert ikke på kino med en date. Grinebiteren. Abrahamsen er jo kjent for sine opposisjonelle anmeldelser av filmer, så dette er intet nytt under solen. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 30. august 2008 Rapporter Del Skrevet 30. august 2008 Og her sitter jeg, i innhugga Svolvær hvor de kun sender den med norsk tale. Hater norsk tale på engelske filmer. Sukk blir vel ventetid til den kommer på DVD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg