Bruker-158599 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) nå er datan min ca 3 år og jeg vet at batteriet ikke er som det var, men jeg sitter med datan passer på, så fort det står 100% drar jeg ut og tar den inn når det blinker, men i dag blinka det jeg tokk den inn og nå blinker det forstatt!! strømmen er i, det blinker 5 eller 5 ganger oransje også en gang grønt. vet dere hva det er? mistenker at jeg må bytte :s Endret 30. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Zink Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 "dataen min"... er dette en bærbar siden du nevner batteriet som en tilsynelatende "tung" sak å bytte? Det er alltid nyttig for andre å vite maskinvaren, dvs. en link til produktet (modell -betegnelse/nummer på bærbar) eller ei liste med maskinvare i din evt. stasjonære PC. Uansett, åpne BIOS og sett korrekt tid og dato - velg deretter 'optimized defaults' --> save & exit --> åpne bios igjen etter restart og sjekk at den beholder tid/dato. Dvs. da ser du om bios er stabil. På en 3 år gammel stasjonær er dette grei test for å se om cmos-batteriet er i orden. Når du holder inne av/på-knappen i 4-5 sekunder, hva skjer da? Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 (endret) "dataen min"... er dette en bærbar siden du nevner batteriet som en tilsynelatende "tung" sak å bytte? Det er alltid nyttig for andre å vite maskinvaren, dvs. en link til produktet (modell -betegnelse/nummer på bærbar) eller ei liste med maskinvare i din evt. stasjonære PC. Uansett, åpne BIOS og sett korrekt tid og dato - velg deretter 'optimized defaults' --> save & exit --> åpne bios igjen etter restart og sjekk at den beholder tid/dato. Dvs. da ser du om bios er stabil. På en 3 år gammel stasjonær er dette grei test for å se om cmos-batteriet er i orden. Når du holder inne av/på-knappen i 4-5 sekunder, hva skjer da? Beklager,er Dell. Endret 30. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) bærebar trodde dere kjønte det, skrev DELL INSPRION 9400. Vel ingen av oss har kunne lese at det var en Dell inspirion 9440 av ditt innlegg. Og forumet er generelt for alle typer maskiner. Til saken. Det kan være batteriet som er dårligt og bør byttes. Og vi har problemer med å forstå hva du mener med disse setningene: "men jeg sitter med datan passer på, så fort det står 100% drar jeg ut og tar den inn når det blinker, men i dag blinka det jeg tokk den inn og nå blinker det forstatt!! strømmen er i, det blinker 5 eller 5 ganger oransje også en gang grønt." Hva drar du ut og hva tar du inn og hva blinker? Har du sjekket mot manualen din? Evt. mot Dell's webside? Endret 29. august 2008 av PerB Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 (endret) bærebar trodde dere kjønte det, skrev DELL INSPRION 9400. Vel ingen av oss har kunne lese at det var en Dell inspirion 9440 av ditt innlegg. Og forumet er generelt for alle typer maskiner. Til saken. Det kan være batteriet som er dårligt og bør byttes. Og vi har problemer med å forstå hva du mener med disse setningene: "men jeg sitter med datan passer på, så fort det står 100% drar jeg ut og tar den inn når det blinker, men i dag blinka det jeg tokk den inn og nå blinker det forstatt!! strømmen er i, det blinker 5 eller 5 ganger oransje også en gang grønt." Hva drar du ut og hva tar du inn og hva blinker? Har du sjekket mot manualen din? Evt. mot Dell's webside? obs Endret 30. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 (endret) ingen som kan hjelpe? Endret 30. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Det er på tide og bytte batteri når det du merker at det har mistet mye av kapasiteten, er ikke verre enn det. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Det er nok på tide at det skiftes. Du vil jo se dette på hvor lenge det "varer" med PC kun på batteridrift. Det er mange som sliter ut batteriene på sine bærbare lenge før det er gått tre år. Mitt var slitt ut etter to (hp nc6000), PC batteritiden fra et 100% ladet batteri var da 15 minutter til alt slokna. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Har en eldre dell (inspiron 8200) gule og grønne blink på batteriediode betyr nok at batteriet er defekt, du må nok kjpe deg et nytt et ja. et 9 cellers batteri koster en 2200 kr fra dell, men med lit søking på e-bay finner du dem til en fetedel av prisen. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 Har en eldre dell (inspiron 8200) gule og grønne blink på batteriediode betyr nok at batteriet er defekt, du må nok kjpe deg et nytt et ja. et 9 cellers batteri koster en 2200 kr fra dell, men med lit søking på e-bay finner du dem til en fetedel av prisen. takk det er bare å sette inn batteriet ikke sant? Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Det skal bare være å sette inn et nytt, fungerende batteri ja. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 Det skal bare være å sette inn et nytt, fungerende batteri ja. ok takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå