alfern Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Jeg har et sett med Eltax Hollywood 5.1, med 15" sub. En av bakhøyttalerne er ødelagt. Det jeg har tenkt på er å bytte ut fronthøyttalerne jeg har nå med Millenium 400 eller 500, og så sette de gamle bak. Vil Millenium 500 være "bass-overkill" med tanke på at jeg har en 15" sub. Er redd for at mellomtonen skal 'drukne' i bass. Jeg tror selv at Millenium 400 vil være et bedre alternativ. Jeg vet at jeg uansett ikke vil få lyd av topp kvalitet med Eltax høyttalere, men jeg har svært begrenset økonomi, samt at jeg synes lyden til Eltax er god nok for meg. Problemet nå er at ingen nettbutikker har Millenium 400 på lager, og vil ikke få dem før om en måned. Må ha sort finish. Burde jeg gå for Millenium 500, eller burde jeg vente? Eltax Millenium 400 Eltax Millenium 500 Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Bassen er jo en egen kanal. Så jeg tviler på at du vil drukne i bass om du kjøper 500. Samme hvor bra de er så spiller de jo ikke mer enn det som kommer fra forsterkeren. Lenke til kommentar
alfern Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 Bassen er jo en egen kanal. Så jeg tviler på at du vil drukne i bass om du kjøper 500. Samme hvor bra de er så spiller de jo ikke mer enn det som kommer fra forsterkeren. Jo, men 8" elementer gjengir vel mellomtone bedre enn hva 10" elementer gjør? Når det gjelder forsterker, har jeg en Denon AVR-1801, som burde klare å drive høyttalerne bra. Bassen er vel ikke en egen kanal, men den ligger på et lavt frekvensområde. Mellomtonen ligger på et høyere frekvensområde, slik at store elementer ikke klarer å gjengi denne, eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Jeg har eltrax 500 og det BASSER no JÆVLIG. så jeg ville kjøpt Eltrax 400 Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Jeg sitter her med et par Millenium 400 8) Helt suverene Plenty av bass!!! ^Value For Money^ Lenke til kommentar
alfern Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 Takk for innspill....jeg har bestemt meg for å vente på Millenium 400.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå