MilKman' Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Noen som har peiling på hvordan jeg kan få tastene æøå på en laptop med nyinstallert engelsk OS? Har en laptop - Acer Aspire 4520 Lenke til kommentar
Crisz Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 viss du gir meg msn adressen din så skal jeg sende deg en fil som hjelper deg med dette, som gjør systemet til norsk (altså alt sammen) Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 [email protected] ^^ Absolutt hele systemet? :\ Likte egentlig å ha engelsk :\ Har noe som heter Windows XP BlackMoon Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Kan du ikke heller endre på tastaturinstillingene? Det måtte jeg gjøre med mitt under installasjonen av Windows XP Pro x64. Og det er fullt mulig og endre det i Kontrollpanelet. Og du trenger ikke Norsk når du liksågodt kan ha engelsk. BlackMoon er piratvare. Lykke til med det. Endret 28. august 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Enkelt om du vil ha norskt tastatur egentlig. Du går inn i Kontrollpanel aka Control Panel. Deretter Regional and language settings, velg tab nr 2: Languages og deretter Details under input devices. Vips så er du språkmenyen for tastatur hvor du nå kan sette opp ett norskt tastatur, japansk, kinesiskt, tyskt etc etc hva enn du måtte ønske deg. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Kan du ikke heller endre på tastaturinstillingene?Det måtte jeg gjøre med mitt under installasjonen av Windows XP Pro x64. Og det er fullt mulig og endre det i Kontrollpanelet. Og du trenger ikke Norsk når du liksågodt kan ha engelsk. BlackMoon er piratvare. Lykke til med det. Ja, det er piratvare, men det er fortsatt Genuine Windows! Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Enkelt om du vil ha norskt tastatur egentlig.Du går inn i Kontrollpanel aka Control Panel. Deretter Regional and language settings, velg tab nr 2: Languages og deretter Details under input devices. Vips så er du språkmenyen for tastatur hvor du nå kan sette opp ett norskt tastatur, japansk, kinesiskt, tyskt etc etc hva enn du måtte ønske deg. Funker ikke :\ Er sikkert fordi jeg har en slik anna versjon av Windows... Får vel bare leve uten Æ, Ø og Å hehae^^ Lenke til kommentar
Crisz Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 ja dessverre blir hele systemet norskt, og som jeg hvet er det ikke mulig å bytte til norskt tastatur på den måten han sa:( men jeg tror du kan velge å ha engelsk etter du har installert språkpakke, men beholde æøå. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Kan du ikke heller endre på tastaturinstillingene?Det måtte jeg gjøre med mitt under installasjonen av Windows XP Pro x64. Og det er fullt mulig og endre det i Kontrollpanelet. Og du trenger ikke Norsk når du liksågodt kan ha engelsk. BlackMoon er piratvare. Lykke til med det. Ja, det er piratvare, men det er fortsatt Genuine Windows! Hvorfor kan du si det? Fortell oss. Brukte du din egen Serial? Neppe. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Æ = alt + 0198 æ = alt + 0230 Ø = alt + 0216 ø = alt + 0248 Å = alt + 0197 å = alt + 0229 husk å bruke numpad for å skrive inn tallene. (må ha på numlock på laptoppen) Endret 28. august 2008 av fatalicus Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Hærregud Fatalicus. Det var bra mye vits og si. Kontrollpanelet fikser dette og det har det vell også... Endret 28. august 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hærregud Fatalicus. Det var bra mye vits og si. Kontrollpanelet fikser dette og det har det vell også... Jeg ser da ingen problemer med posten min... Han spurte hvordan han kunne få ÆØÅ, så jeg ga han en metode for å få de tegnene. På den måten slipper han å endre tastaturspråk, noe som ville flyttet om på alle tegnene på tastaturet. Den settningen baserer jeg på den forusettningen at selve tastaturet hans ikke har ÆØÅ, noe han ikke sier noe om. Om tastaturet er norsk (det har taster for ÆØÅ) så vil det å endre tastaturspråk holde: Controlpanel -> regional-settings -> Language -> Details -> Add -> Norwegian/Norwegian -> OK -> sette default til Norwegian -> OK Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Han sier ikke at tastaturet på Bærbaren sin er Engelsk. Men han sier at det er i Engelsk Modus i Windows. Som sakt han har fått hjelp for det. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Han sier ikke at tastaturet på Bærbaren sin er Engelsk. Men han sier at det er i Engelsk Modus i Windows. Som sakt han har fått hjelp for det. Trådstarters siste post: Funker ikke :\ Er sikkert fordi jeg har en slik anna versjon av Windows... Får vel bare leve uten Æ, Ø og Å hehae^^ Ser det ut som om han fikk hjelp? Og ja, det står i første post at han har innstallert engelsk OS, men som jeg sa i stad, så sier han ingenting om at tastaturet er norsk eller engelsk. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Sauen kunne da ha fortellt oss mer... Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Kan du ikke heller endre på tastaturinstillingene?Det måtte jeg gjøre med mitt under installasjonen av Windows XP Pro x64. Og det er fullt mulig og endre det i Kontrollpanelet. Og du trenger ikke Norsk når du liksågodt kan ha engelsk. BlackMoon er piratvare. Lykke til med det. Ja, det er piratvare, men det er fortsatt Genuine Windows! Hvorfor kan du si det? Fortell oss. Brukte du din egen Serial? Neppe. Nei... Jeg brukte ikke seriall i det hele tatt. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Siden ingen skjonner hva jeg meiner saa skal jeg si det paa nytt. Her er greia: Jeg har installert engelsk OS. LayOuten paa tastaturet mitt er fortsat norsk, selv om naar jeg trykker paa AE, OE og AA kommer det bare ;'[ osv. Jeg har gjort alt dere har sagt (Bla. Control Panel > Reg. Setts > osv. Men det hjelper ikke selv om innstillingene staar paa "Norwegian(Bokmal) Jeg trenger da noe som kan gjore slik at jeg kan skrive NORSKE BOKSTAVER paa et ENGELSK OS! Saa ingenting av det som er sagt hittil har vaert nyttig. Og det der at jeg skal trykke ALT + masse tall er uaktuelt. Har ikke tenkt aa memorer alt mellom himmel og jord for aa kunne skrive 3 bokstaver ekstra. (CRISZ: Kontakt meg pa MSN igjen!) Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Kan du ikke heller endre på tastaturinstillingene?Det måtte jeg gjøre med mitt under installasjonen av Windows XP Pro x64. Og det er fullt mulig og endre det i Kontrollpanelet. Og du trenger ikke Norsk når du liksågodt kan ha engelsk. BlackMoon er piratvare. Lykke til med det. Ja, det er piratvare, men det er fortsatt Genuine Windows! Hvorfor kan du si det? Fortell oss. Brukte du din egen Serial? Neppe. Nei... Jeg brukte ikke seriall i det hele tatt. Det at den piratversjonen av windows har inne hacks som gjør at den registreres som genuine windows gjør den ikke lovlig for det. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Kan du ikke heller endre på tastaturinstillingene?Det måtte jeg gjøre med mitt under installasjonen av Windows XP Pro x64. Og det er fullt mulig og endre det i Kontrollpanelet. Og du trenger ikke Norsk når du liksågodt kan ha engelsk. BlackMoon er piratvare. Lykke til med det. Ja, det er piratvare, men det er fortsatt Genuine Windows! Hvorfor kan du si det? Fortell oss. Brukte du din egen Serial? Neppe. Nei... Jeg brukte ikke seriall i det hele tatt. Det at den piratversjonen av windows har inne hacks som gjør at den registreres som genuine windows gjør den ikke lovlig for det. Har jeg sagt at den er lovlig? Nei. Men anyways, jeg har fortsatt samme problem Lenke til kommentar
Crisz Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 vil bare poste at her http://rapidshare.com/files/141604180/mcel...ck_NOR.zip.html kan du få norsk språkpakke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg