Glenn Østerud Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hei. Jeg er midt i en case der vi skal oppgradere fra Office 2003 til Office 2007. Office 2003 er allerede rullet ut via Group Policy, og jeg tenkte å bruke samme metode for Office 2007. Men her er det noen skjær i sjøen har jeg skjønt... Er det noen som har utført denne oppgaven? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 hvilkent os har dere på serversiden. jeg har ingen praktisk erfaring med å rulle ut såpass omfattende programvare ved hjelp av AD/Group policy men jeg har hørt denne funksjonen skal være ganske mye forbedret i Windows server 2008. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Det finnes en del info her: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc179214.aspx Lenke til kommentar
lhegdal Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hvordan du konverterer til MSI er beskrevet her: http://forums.techarena.in/office-update-service/834036.htm Så legger du den på et share som alle brukere kan nå. Så legger du den til i GPO. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Går ut ifra at jobben ble gjennomført uten problemet - det kan likevel være nyttig for andre å vite om dere kom over noen, samt hvordan dere løste de. Lenke til kommentar
entername Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Nokon som har prøvd og rulle det ut via vanleg GPO i AD. Prøver på det no men eg får ikkje gjere det uten og kjøyre full Install. Eg har prøvd og bruke <OptionState Id="OptionID" State="absent" Children="force" /> kommandoen til og fjerne det eg ikkje vill ha med og berre legge inn Word,Excel,PowerPoint og fellesfilene. Når eg har lagt dette inn i config.xml og prøver og åpne pakken i AD får eg berre ein feilmelding. Lenke til kommentar
entername Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Fekk det til no. Om det skulle vere nokon som vill ha ei config fil og sjå etter so er det berre og sende ein pm. Lenke til kommentar
chranmat Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hei.Jeg er midt i en case der vi skal oppgradere fra Office 2003 til Office 2007. Office 2003 er allerede rullet ut via Group Policy, og jeg tenkte å bruke samme metode for Office 2007. Men her er det noen skjær i sjøen har jeg skjønt... Er det noen som har utført denne oppgaven? Dette er ikke noen veldig kompisert sak. Fremgangsmåten er slik: 1. Kopier CD'en til Office 2007 over på et Share. Sørg for at "Authenticated Computers" (eller noe sånt) har tilgang til å lese her. 2. Last ned og installer Office Resource Kit for Office 2007. 3. Kjør Office Resource Kit. Du blir da bedt om å peke på MSI-pakken til Office på Sharet. 4. Gå igjennom veiviseren og ta de valgene du ønsker for installasjonen. 5. Til slutt blir du bedt om å lagre en MST-fil. Lagre denne på Sharet sammen med Office-installasjonsfilene. 6. I Group Policy, anbefaler jeg å rulle ut en såpass stor applikasjon per datamaskin og ikke per bruker. Derfor i Group Policy, legg til en ny pakke under "Computer Configuration" Her linker du til UNC-sti for MSI og for MST på forskjellige plasser. Ikke benytt lokal sti som C:\Software\Office2007\... Men i stedet \\server1\Office2007\.... 7. Sørg for at denne GPO'en linket til en OU der valgte datamaskiner ligger. Var dette forståelig? -- cam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå