Madmax500 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Legger inn et par bilder tatt med Diamond'en her fra Postgirobygget. Kameraet er meget tregt og dårlig i lite lys (mangler jo blits), men fungerer bra i dagslys. Endret 28. august 2008 av Madmax500 Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Ser ut til at kameraet på Diamond er kraftig oppgradert i forhold til på min Touch Dual. For på min er kameraet en vits. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 omg, jeg som lot vær og kjøpe den pga kamera... Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg er ganske fornøyd med dette bildet, men generelt er ikke kameraet mye å skryte av. Lenke til kommentar
cencer77 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Noen som vet hvordan man gjør nytte av bilder man har tatt når kamera er stilt inn på "gps-foto" ? Har tatt et bilde i dag (se vedlegg) der jeg brukte "gps-foto" Noen som har noen tips til bruksområde med den instillingen? Lenke til kommentar
Bjolgerud Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Noen som vet hvordan man gjør nytte av bilder man har tatt når kamera er stilt inn på "gps-foto" ? Har tatt et bilde i dag (se vedlegg) der jeg brukte "gps-foto" Noen som har noen tips til bruksområde med den instillingen? Er du i nærheten av Klund (gudene må vite hvor det er) - åpnet filen i Adobe Photosgop CS3 og valgte File Info - der fikk jeg opp koordinatene dine. De legges inn i EXIF informasjonen, men er ikke så mange vanlige bildefremvisere som henter fram den informajonen (ennå) - de fleste henter kameratype, oppløsning, dato o.l. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Noen som vet hvordan man gjør nytte av bilder man har tatt når kamera er stilt inn på "gps-foto" ? Har tatt et bilde i dag (se vedlegg) der jeg brukte "gps-foto" Noen som har noen tips til bruksområde med den instillingen? Årnesvegen, ja... I OS X åpner jeg bare bildet i det medfølgende Preview-programmet, velger "vis info" og trykker på fanen for GPS-informasjon. I informasjonsboksen som da kommer opp trykker jeg på knappen "Finn" nede i venstre hjørne, og sendes rett over i nettleseren og Google Maps som automatisk henter fram satelittbilde/kart med markør for punktet der bildet er tatt: http://maps.google.com/?q=59.8923645020,11...;om=1&hl=en Veldig nyttig å kunne "geotagge" bilder, og ser frem til at dette blir standard i skikkelige kamera. Spesielt greit når man skal sortere og katalogisere et par tusen feriebilder 3 måneder etter, og ikke har helt styring nøyaktig hvor hvert bilde er tatt... Lenke til kommentar
Neverio Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Her er 2 bilder som jeg tok i sommer med min Diamond Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå