Sewero Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 CPU; Intel Atom (1,60 GHz) Ram; 1024, tenker på å oppgradere til 2048 SSD; 8 GB HDD; 120 GB Jeg kommer nok til å spille litt 1.6 vis det er mulig, skrive litt og surfe på nett for det meste. Hvilken Linux er lettest og best for meg? Aldri prøvd Linux før. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Prøv ubuntu, hvis du ikke har prøvd noen Linux-Distrubisjoner før. Hvis det blir for "tungt" for maskinen så ville jeg ihvertfall gått for Xubuntu som er lettere for maskinen. Ubuntu er muligens den beste distrubisjonen for nybegynnere. www.ubuntu.com Det er fullt mulig å spille CS 1.6 gjennom kompabilitetslagret som kalles WINE (Wine Is Not a Emulator) Jeg er ikke helt sikker på hvor sterk en slik Acer er (Rekner med det er en slik) til å kjøre ubuntu. Lenke til kommentar
olear Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Ubuntu er muligens den beste distrubisjonen for nybegynnere. www.ubuntu.com Det er kanskje mulig, men ikke på en Acer One. Pr.idag har jeg ikke vært borti noen distro som slår linpus enda (dessverre). BTW: Tviler på at CS går noe bra på maskinvaren Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Du har lest at det er 1.6 det er snakk om? 1.6 krever ikke akkurat mye. Rec: 1.2 GHz Processor, 256MB RAM, DirectX 7 level graphics card, Windows 2000/XP, Mouse, Keyboard, Internet Connection Du har lest at det er 1.6 det er snakk om? 1.6 krever ikke akkurat mye. Rec: 1.2 GHz Processor, 256MB RAM, DirectX 7 level graphics card, Windows 2000/XP, Mouse, Keyboard, Internet Connection Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Som sagt så vet jeg ikke helt hvor sterk atom-prossessoren er. Har heller ingen bekjennte som har har en One-maskin jeg kan teste Ubuntu på. @olear: Det er sikkert en grunn at de shippes med Linpus Lenke til kommentar
olear Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Du har lest at det er 1.6 det er snakk om? 1.6 krever ikke akkurat mye.Rec: 1.2 GHz Processor, 256MB RAM, DirectX 7 level graphics card, Windows 2000/XP, Mouse, Keyboard, Internet Connection Atom er ikke en vanlig CPU, men du kan såklart prøve @marsan: Går mest på kernel, kernelen i Linpus er optimalisert og modifisert for Acer One, skal man bruke en annen distro anbefaler jeg å bruke kernelen fra Acer. Endret 28. august 2008 av olear Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Her er laptopen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå