Gå til innhold

Radeon 9000 eller 9100

Anbefalte innlegg

Jeg skal sette sammen en kontor PC, vil ha den rolig så jeg velger ett vifteløst ATI basert kort

Men så har det seg slik at jeg ikke husker om det var 9000 eller 9100 som var basert på Radeon 8500 brikken

Med andre ord, hvilket kort velger jeg? det er samme pris på begge korta

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er den heldige eier av et 9100 kort (sapphire)...

9100 er ett 8500 kort med 8x agp

Kortet mitt støtter ikke 8x agp (9100 er så vidt jeg har hørt helt likt 8500 på alle måter unntatt i software).

Jeg skal sette sammen en kontor PC, vil ha den rolig så jeg velger ett vifteløst ATI basert kort

Det er vifte på kortet mitt...

Med andre ord, hvilket kort velger jeg? det er samme pris på begge korta

9100 kortet er langt bedre!

Lenke til kommentar
Du vil ikke heller kjøpe ATI Radeon 9700pro atlantis ultimate edition fra sapphire da? :) Koster jo "litt" mer, men det er også vifteløst, også er ytelsen, vel, ganske mye bedre.

ja, han trenger sikkert radeon 9700pro for å kjøre kontor-apps :lol:

Lenke til kommentar

har undersøkt en del om 90 og 91, 9100 er mye bedre i forhold til pris. og vifta den hører jeg ikke.

PS! ikke tenk på 4MX kort de er "mye" svakere og generelt dårligere.

9100 3DMark2001 8987 poeng i overklokket tilstand. Målet er over 9kp

Lenke til kommentar
11000 er jo sinsykt mye!!

Forskjellen er kanskje at du kjører 128MB minne, og at du kjører SE og jeg første versjon av 2001.

Jeg kjører med 64MB minne.

Riktig at jeg kjører med SE versjonen av 3DMark2001, men trur ikke det skal ha så mye med saken å gjøre. Ifølge futuremark/madonion så skal man kunne sammenligne resultatene man får i alle 3dmark2001 versjonene. (Trur det står i readme filene).

Mulig jeg får så mye poeng p.g.a. en fsb på 200 og en xp på 2hz...

Her er i allefall resultatet... (NB: det er med 32-bit z-buffer. Prøvde senere med 24-bit og da økte ytelsen ganske mye. Har heller ikke funnet de høyeste hastighetene til skjermkortet, cpu, minne og chipset... men jeg trur jeg nermer meg. ) :D

Lenke til kommentar
11000 er jo sinsykt mye!!

Forskjellen er kanskje at du kjører 128MB minne, og at du kjører SE og jeg første versjon av 2001.

Jeg kjører med 64MB minne.

Riktig at jeg kjører med SE versjonen av 3DMark2001, men trur ikke det skal ha så mye med saken å gjøre. Ifølge futuremark/madonion så skal man kunne sammenligne resultatene man får i alle 3dmark2001 versjonene. (Trur det står i readme filene).

Mulig jeg får så mye poeng p.g.a. en fsb på 200 og en xp på 2hz...

Her er i allefall resultatet... (NB: det er med 32-bit z-buffer. Prøvde senere med 24-bit og da økte ytelsen ganske mye. Har heller ikke funnet de høyeste hastighetene til skjermkortet, cpu, minne og chipset... men jeg trur jeg nermer meg. ) :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...