Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det sammenheng mellom runking og kviser?


Gjest Guest_Danny_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har lenge slitet med kviser og føler at hud spesialistene ikke vet mye om hvordan kviser skal fjernes og hvordan kviser oppstår.

 

Hvilken Hudspesialist har du oppsøkt? Mange som vet hvorfor, men er ikke alltid like lett å få det fjernet.

Spes ikke når du er i den aldern du er i, da er det normalt å ha kviser. Synes det hørtes rart ut at de du har oppsøkt ikke har ant hvorfor kviser oppstår. Hvorfor tror du ikke de vet det? Hvordan produkter har du fått?

På parfymerier kan man ofte få litt sterke produkter, tilogmed de som ikke skal ha det, gå til hudlegen din og finn hudtypen din før du kjøper produkter.

 

Duuu?

Klemmer du på dem? Ikke gjør det! Hvis du klemmer på dem, er det lett å få bakterier spredd og enda en kvise, om ikke de blir presset lenger inn i huden (selvom du tror det kommer ut) og da får du betennelse og ufrisk hud. Og da får du lettere arr, som du ikke blir like lett kvitt når du blir eldre (da vil huden bli finere, tenker jeg, pga hormonene dine). Samtidig skal jeg ikke avfeie dette med runking, for jeg er jente. Men selv har jeg ikke opplevd kviser pga onanering, da.

 

Men kan slike ting kanskje ikke ha oppstått i Hellas? Pirking på kvisene?

 

Ting som hjelper mot uren hud:

 

Frisk luft

Drikke masse vann

Detox-kur (fjerner ting fra kroppen, renser innvendig)

Gode produkter som passer din hudtype (Ikke pirk på kvisene og ansiktet, og når du gjør det- vask hendene før du tar deg i ansiktet igjen)

Peeling en gang i uka eller hver andre uke (Maske ;)

Sunn mat

 

 

Ønsker deg lykketil ;)

Lenke til kommentar

Ansiktsrens(clerasil etc), Kvisekrem(basiron eller hva det heter), hold deg unna godteri, brus, potetgull og sånne ting. Når jeg var sammen med min eks så spiste jeg ikke godteri nesten fordi hun ikke spiste og jeg slang meg på den(frivillig ja :p ) og det hjalp merkbart. Runk og vær glad du, eventuelt kan du tenke på ei skikkelig dundre når kåtheten tar overhånd(eventuelt søke seg inn på mere tvilsomme sider for ønsket resulat :) )

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere innlegg har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert rundt informasjon om seksuelle forhold samt helseforhold. Vi oppfordrer alle til å respektere disse reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det.

 

Vær oppmerksom på at misbruk av muligheten kan medføre suspensjon fra forumet.

 

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget ikke skal inneholde overdreven bruk av smilies, store bokstaver eller andre tegn er da dette er forbudt. Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes ved grove tilfeller.

 

I henhold til retningslinjene ble 33' innlegg slettet fra tråden.

 

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har også registrert at dette kan være en sammenheng, men det at du fikk mindre når du var i utlandet var nok helst pga du fikk sol på kroppen som er sunt. Jeg sliter også med kviser, å har selv merket at jeg får mindre kviser når jeg har vært i utlandet, men de kommer igjen når jeg kommer hjem igjen. Uansett det du sier med at runking kan ha en sammenheng med kviser å gjøre tror jeg faktisk du kan ha noe rett i. Skal ikke si at dette er sant, men merker selv at visst jeg runker, så vil jeg dagen etterpå uansett ha fått 2 eller 3 nye kviser, mens visst jeg tar en pause noen dager eller uker for den slags skyld virker det som om jeg får mindre, men jeg bruker også en krem som fjerner også da. Føler at denne kremen funker bedre når jeg ikke runker.

 

skal ikke si dette er helt helt sant, men jeg tror du har noe sant i det du sier, men utelukk det med sydenturen din, det har ikke så veldig mye å si tror jeg. Tror grunnen til det er at du kommer deg ut i frisk luft med mye sol som du kanskje ikke er så vant til her i norge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Guest_Pelle_*

Jeg er en gutt som også har litt problemer med kviser, og jeg føler selv at hvis det f.eks. går 2 uker uten å runke så forsvinner kvisene, men hvis jeg runker 2 ganger i uka, så kommer de fort fram igjen..... jeg føler at dette har en sammenheng, så er forsiktig med å runke for mye, så jeg kan holde maska :S......

Lenke til kommentar

Det er ikke en sammengeng mellom at du runker samtidig som du får kviser, for eksempel fordi du har lite å finne på, holder deg inne i lengre perioder, spiser mye sukker/fett osv..?

Bare en tanke liksom, for om du er inne og kjeder deg, så runker du gjerne, og du blir gjerne mer innesittende og usunn.

Runking fører ikke til flere kviser, men det som fører til runking, kan også føre til kviser. Om du ser forskjellen. Kom deg ut og spis sunn mat.

Lenke til kommentar

Ja Flimzes jeg ser en sammenheng i det du sier. For spiser ofte usunn mat når før og etter jeg runker. så jeg tror deg på det.

 

Uansett en annen ting, jeg lurer på jeg blir alltid eller isåfall nesten alltid sulten etter jeg har runket, er dette normalt er det andre som blir det? eller er det bare jeg. For det skjer nesten hele tiden at jeg må ha noe mat rett etter jeg har runket.

Endret av bergenboy9
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...