shrek_2 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg har nylig flyttet inn i "nytt" hus og bestilt adsl. Linja har nå blitt åpnet, men jeg får ikke koblet meg på nett med modemet. Etter og ha knota litt med resetting av modemet gikk jeg ut på terrassen og tok en røyk. Da så jeg hvordan huset er tilkoblet ledningsnettet.(se bildet) Det så noe tvilsomt ut. Så det jeg lurer på er jo om det er noe jeg kan gjøre her? Det er den røde og den blå ledningen som er koblet til. Den grønne og den sorte er ikke koblet til noe. Jeg har ikke fasttelefon og skal ikke ha det hvis det har noe og si. Håper noen her inne sitter på kunnskap om dette så jeg slipper montør e.l. Mvh Shrek_2 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Er de sorte ledningene ledningen til sentralen? Og hvorfor er det fire sorte ledninger? Hvor går de to som ikke går til sentralen? Lenke til kommentar
shrek_2 Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 (endret) De svarte ledningene går inn til husets to telefonkontakter antar jeg, de går ihvertfall inn i veggen bak "telefonkontaktene" Den hvite kommer fra sentralen, og har fire små ledninger inni(rød, blå, grønn og svart), av disse er rød og blå tilkoblet. Grønn og svart bare henger.. Legger ved en tegning hvor det kommer litt bedre fram. Edit: Det jeg egentlg lurer på er hvilke av de små ledningene som vanlighvis kommer ut bak i en vanlig "telefonkontakt" som blir brukt til adsl ? Endret 28. august 2008 av shrek_2 Lenke til kommentar
Sparkey Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Mener at internettilbyderen eier linjen frem til husveggen, så hvis det er på utsiden så er det en feil som de skal rette opp. Alltids verdt å ringe og høre. tips: har du telenor og skal ringe kundeservice så lag en høy og irriterende lyd, da går du fra 10min ventetid til å få svar med en gang (jeg har bruk det flere ganger ) Endret 28. august 2008 av Sparkey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå