bevertann Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hmmm....tror jeg vil ha en mus med kule, led, laser og akselerometer! Mmmmmmm (sikle). Også innebygd MP3 spiller, AM/FM radio, bildeframviser i fullHD, og direktekobling til YooToob! *Hurrrrr* Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) IE Tab for Firefox Ved bruk av IE Tab, fungerer hele hjemmesiden til Microsoft og andre fiendtlige sider i Firefox. Du må bare switche over til IE-motor på siden eller sette http://www.microsoft.* etc. som regel for å konstant vise Microsoft med IE motor. --- Btw; mus er mus..så lenge den fungerer fint så trenger man vel ikke en übermus med x-stråler og innebygd kryptonittakselerator Endret 29. august 2008 av überGoliath Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) Ved bruk av IE Tab, fungerer hele hjemmesiden til Microsoft og andre fiendtlige sider i Firefox. Vet det, men IE Tab virker bare i Firefox for Windows. For oss som bruker Firefox i Linux er vi like langt. PS: Nå hadde jeg tenkt å følge opp med å skrive et lengre innlegg om Microsofts grenseløse arroganse overfor nettstandarder, men jeg skal la være fordi det a) er off-topic og b) for en gangs skyld har Microsoft vært innovativ og laget noe som kan bli nyttig. Endret 29. august 2008 av Prognatus Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) for en gangs skyld har Microsoft vært innovativ og laget noe som kan bli nyttig. Jepp. En kan si hva en vil om operativsystemene og programvaren de lager, men hardware, det kan dem. Har hatt mye ulik hardware fra Microsoft opp gjennom årene og har stort sett bare gode erfaringer med dem. Endret 29. august 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
dizx Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Microsoft sine egne sider er notoriske med å bryte web-standarder. Noe som gir ymse resultater i nettlesere som følger standardene. Microsoft ønsker rett og slett ikke å kapre tilbake kunder som enten ikke har tilgang på IE pga manglende OS-støtte eller ikke gidder å starte IE bare for den spesifikke oppgaven å gå inn på microsoft.com. Som om ikke det var nok genererer også Microsoft Frontpage/Sharepoint notorisk nettsider som bryter med standardene. Heldigvis klarer Opera og Firefox å tolke slike sider til tross for Microsofts innsats for det motsatte. Frontpage: Eldgammel HTML-editor fra MS. Er død for lenge siden. Erstatningen er Expression som skriver 100% compliant HTML. Sharepoint: En portal-server som leverer akkurat den HTML'en du vil. Feks http://www.statoilhydro.com/ benytter Sharepoint. Nå er det engang sånn at vi fremdeles har IE6, og må lage sider som støtter IE6. Så tiden der MS stenger noen ute for de ikke har klart og lage en standardbasert side er nok forbi. Vi har lenge hatt ASP.NET som lager HTML som funker i alle browsere. Når det gjelder den spesifikke siden, så får noen arrestere Microsoft her. Basert på en gammel side som kjører quirks-mode. Ikke bra! Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 haha. ikke at jeg har lest alle postene i tråden her, men jeg ser gjerne for meg å ha ei hårete musematte ;D (for de som har skittent sinn her, fyyy hehe) Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Nå kan jeg endelig realisere drømmen om databord i granitt eller marmor Ser ikke helt vitsen med denne musa til stasjonære, vil nok være mest til bærbare Pcer Hadde tenkt meg et helt nytt konsept med bare en hanske du trer på hånda... noe i likhet med en sykkelhanske, og like lett.. Lenke til kommentar
Eike_Oak Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Første jeg tenkte på når jeg så bildet var den blå kanten som gikk hele veien rundt musen. Så jeg tenkte at den ikke bare tok opp X og Y bevegelser, men også rotasjon. Hadde ikke det vært noe? En mus som føler rotasjon? edit: det eneste du trenger er en til føler på undersiden. Endret 30. august 2008 av Eike_Oak Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Første jeg tenkte på når jeg så bildet var den blå kanten som gikk hele veien rundt musen. Så jeg tenkte at den ikke bare tok opp X og Y bevegelser, men også rotasjon. Hadde ikke det vært noe? En mus som føler rotasjon? edit: det eneste du trenger er en til føler på undersiden. Ja, det hadde vært kult og spenende Da får man jo helt nye muligheter Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 vil det fungere på ikke-flate overflater slik som mus gjør i dag? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) *** Lasersensoren fungerer ikke på speil og klart glass. :( Edit: Skulle vært mindre USB-dongel, og gjerne Bluetooth-connection. Synd det er så få muser som bruker BT i dag Endret 1. september 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Er ikkje dette mykje det same som musene med raudt lys under? Er ikkje det og ein LED og noko sensorgreier som leser refleksjonen? Mitt inntrykk er at de beste optiske musene er mer nøyaktig enn de beste laser musene så dette ser jeg fram til . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå