Gå til innhold

– Si farvel til laser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, om denne musen ikke fungerer på de nettleserene jeg prøvde å se animasjonen på vil jeg uansett ikke ha den :D

Både med Opera og Internet Eksplorer feilet animasjonen.... Når skal MS støtte internasjonale standarder de selv har inngått avtale på å støtte ???

Endret av morten_b
Lenke til kommentar
Tror ikke de har noe policy på å stenge ut alternative browsere på sine sider.

Da må du tro om igjen. Slik policy har Microsoft hatt hele tiden, og f.eks. Opera Software har vist dette i klage til EU. Jeg har selv erfart dette mange ganger.

Når det gjelder underlag, blir jeg ikke fornøyd før jeg kan bruke speilglass og CD-plater som musematter... LOL ;)

Lenke til kommentar
Da må du tro om igjen. Slik policy har Microsoft hatt hele tiden, og f.eks. Opera Software har vist dette i klage til EU. Jeg har selv erfart dette mange ganger.

Tidligere var Microsoft slemme med å diskriminere andre browsere ja, men i det siste har jeg inntrykk av at sidene deres har funket stort sett greit med iallefall Firefox. Men kan hende det er IE7-tilpasning som har gjort susen.

Lenke til kommentar
Tja, det er jo lurt at man finner på mer pressise måter å styre musen på, det hender at min Mx 1000 kan lese feil og henger seg innimellom om underlaget ikke er rent eller veldig speilblankt. Glass fungerer jo ikke så veldig bra enda da.

Blir spennende på hva dette kommer til å koste, blir det dyrere enn laser teknologien og gir ikke noe spesielt bedre ytelse så er det jo kun en gimmick.

Jo da, Icemat :!:

...

Trenger vi virkelig bedre presisjon og følsomhet nå? Hvem vil styre musa på granitt eller tepper?

Det kan være svært aktuelt om man f.eks. har en bærbær maskin. Underlaget er ofte noe labert, og det er greit at musen er nøyaktig på alle typer underlag. Laser er langt mer kresen på underlaget enn f.eks. optisk mus. Dersom underlaget er bra derimot, er den mer nøyaktig i sin tolkning av bevegelsene.

Jeg savner en mus med optisk mus toleransen og laser mus nøyaktigheten. Det kan tyde på at dette kan være løsningen. En annen måte å kontrollere maskinen er nok langt unna. Hva skulle det være. Det er bare en måte å kontrollere maskinen som er mer effektiv, og det er med tankene, men det er jo helt Sci-Fi enda. Selv om de har begynt å sysle litt med det, så er det langt langt frem i tid. Touchscreen er jo også en løsning, men om du skal sitte å jobbe en hel dag med det, blir du fort trøtt i det meste. Mus er gammeldags, men kort og greit det absolutt beste redskap til å få gjort den jobben.

Hva med PCer som er styrt av tankekraft? :wow: (Foreløpig bare i test stadie)

Kan nok ikke slå musa da :wee:

Endret av RedZtone
Lenke til kommentar

Ja, jeg er jo inne på tanken med tankekraft, men før det er ferdigutviklet er det ikke noe som er mer effektivt enn musa.

FPS spill vil jo bli uhorvelig kjedelig med tankekraftstyring. Den som tenker raskest vinner.

Vel... uansett, for de som ikke ser for seg at god toleranse for underlaget er bra, så har ikke dere vært ute en vinternatt før.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

De burde gjøre som logitech og konsentrere seg om størrelsen på senderen istedet, det var avgjørende faktor da jeg kjøpte vx nano laptopmus. vil si det er en litt mer nyttig funksjon å kunne la senderen sitte i maskinen konstant motfor å ha en mus som funker på vegg til vegg teppet

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Blue Track skal visstnok ha bedre presisjon enn laser og fungere på flere overflater, inkludert tepper og granitt. Hvordan? Ved hjelp av blå LED-lamper og en vidvinkellinse.

Kule -> LED -> Laser -> LED -> Kule?

Microsoft hinter om "det nye store" i en animasjon på hardwaresiden sin. Se animasjonen selv her. NB! Fungerer ikke i Firefox.

Kan ikke være tilfeldig...

Det tenkte jeg også.

Det ser ut som det bare er en feil med overlapping av elementer, regner med MS fikser dette ganske snart om de tar forbrukerne noe særlig seriøst. Tror ikke de har noe policy på å stenge ut alternative browsere på sine sider.

Microsoft sine egne sider er notoriske med å bryte web-standarder. Noe som gir ymse resultater i nettlesere som følger standardene. Microsoft ønsker rett og slett ikke å kapre tilbake kunder som enten ikke har tilgang på IE pga manglende OS-støtte eller ikke gidder å starte IE bare for den spesifikke oppgaven å gå inn på microsoft.com. Som om ikke det var nok genererer også Microsoft Frontpage/Sharepoint notorisk nettsider som bryter med standardene. Heldigvis klarer Opera og Firefox å tolke slike sider til tross for Microsofts innsats for det motsatte.

Lenke til kommentar

Betyr dette at lazer-teknologien har møtt veggen når det gjelder oppløsning og prosesjon?

Jeg har en Razer Lachesis som har en oppløsningen på 4000DPI, og det er den høyeste som finnes i markedet(tror jeg). Først hadde jeg problemer med pekeren, den ville hoppe på toppen av skjermen uten forvarsel, og jeg måtte få meg en hard musematte for å få styring på det. Nå hopper den ikke lenger, men fremdels er altfor sensitiv og upresis på høyeste oppløsning og jeg foretrekker å bruke den på 2000DPI for det meste. Kanskje denne nye teknologien er her for å løse disse problemene med lazer?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

De Microsoft gutta tar kaka igjen, nok ett eksempel på at de tar noe som allerede finnes og tweaker det bitte litt for deretter å hype det som noe "nytt og spennende".. hvs blir det neste? Revolusjonerende musematter? (les: andre produsenters matter som er farget blå) woohoo :)

Lenke til kommentar

Jeg ønsker et presis mus som fungerer i "lufta". At jeg ikke trenger å ha noe spessielt underlag i det hele tatt.

Slik som en Wii-mote, bare at man ikke trenger IR sensorer for å peke riktig, men at den har så bra akselerometere at den vet hvordan jeg beveger den i rommet.

Lenke til kommentar

Så en vanlig optisk mus (MS Notebook Optical mouse 3000) klarer ikke tepper?

Min bruker jeg nå i sofaen med et teppelignene trekk :)

Buker den også på fluffy stoler osv.

Uten musematte seff.

Har null problem med det

Men jeg må si at MS har en del bra ekstra utstyr, bla mus, det skal de ha

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...