Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en lærling som jobber med IT support. For øyeblikket har jeg fått en vanskelig oppgave av sjefen som jeg sliter godt med. Jeg kunne trengt litt hjelp om det hadde vært mulig.

Problemet er:

Det er en datamaskin som har en trojan med navnet: "TROJ_VUNDO.ENU".

Jeg har prøvd diverse anti-virus programmer men får ikke løst dette problemet.

Trend Antivirus hendviser "TROJ_VUNDO.ENU" til å være en fil inni WINDOWS/System32 mappen.

Jeg har funnet den effektet filen med navnet: "_C0077CD3.DAT"

Jeg har prøvd å slette filen men får opp en feilmelding om at den filen er i bruk i en eller annen prossess. Deretter har jeg prøvd å ta ned så mange prosesser som mulig på maskinen før jeg prøvde å slette den igjen. Enda virket dette ikke. Da jeg prøvde å stenge de fleste av proessene, til og med system prosessene så fikk jeg nedtelling til reboot.

Er det noen som kan hjelpe meg med mitt lille problem?

Middlertidig takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei har hatt samme problemstillingen som deg. Men..hvis du starter maskinen opp med en live cd mini PE eller en live distro av linux, er ikke fila i bruk av noen ting og du har full rettighet til å slette den.

Håper dette hjelper

mvh bingbbb

Hei.

Jeg er en lærling som jobber med IT support. For øyeblikket har jeg fått en vanskelig oppgave av sjefen som jeg sliter godt med. Jeg kunne trengt litt hjelp om det hadde vært mulig.

Problemet er:

Det er en datamaskin som har en trojan med navnet: "TROJ_VUNDO.ENU".

Jeg har prøvd diverse anti-virus programmer men får ikke løst dette problemet.

Trend Antivirus hendviser "TROJ_VUNDO.ENU" til å være en fil inni WINDOWS/System32 mappen.

Jeg har funnet den effektet filen med navnet: "_C0077CD3.DAT"

Jeg har prøvd å slette filen men får opp en feilmelding om at den filen er i bruk i en eller annen prossess. Deretter har jeg prøvd å ta ned så mange prosesser som mulig på maskinen før jeg prøvde å slette den igjen. Enda virket dette ikke. Da jeg prøvde å stenge de fleste av proessene, til og med system prosessene så fikk jeg nedtelling til reboot.

Er det noen som kan hjelpe meg med mitt lille problem?

Middlertidig takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...