Tetanus Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Heisann! Har altså en Hiper 580w modulær PSU. Denne har gitt strøm til systemet i 2 år, men nå skal systemet oppgraderes. Tilfeldigvis tok jeg en titt i manualen til det nye HK'et, og der ser jeg at det kreves en 8-pins strømplugg i tillegg til den 24 pins ordinære strømkontakten. På det hk'et jeg sitter på nå, mener jeg det er en 4 pins plugg. (se sign for specs). Kan jeg bruke den strømforsyningen jeg har nå, eller må jeg kjøpe en ny? -Tet Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hovedkortet har en 8-pins, men man kan ofte kun bruke en 4-pin i sokkelen og alt vil fortsatt fungere fint. Hva slags hovedkort, CPU og hva ellers av utstyr har du da? Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 (endret) PSU'en er altså en Hiper type-r 580w den nye pc'en består av dette Må inrømme at det høres merkelig ut at man kan bruke en 4 pins plugg på en 8 pins plugg. Takker for hjelpen! -Tet edit: tekst Endret 28. august 2008 av Tetanus Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 ... Må inrømme at det høres merkelig ut at man kan bruke en 4 pins plugg på en 8 pins plugg. Det er ikke noe merkelig. Bare en ny standard som er bakoverkompatibel. http://www.playtool.com/pages/psuconnector...ctors.html#eps8 Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Er dette en av de gamle med morsomme modulære plugger? bråker gjerne litt, blir varme? Da ville jeg brukt anledningen til å bytte ut denne før den ryker og tar med seg flere komponenter. Disse lever på lånt tid. Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Hehehe, liker måten du tenker på! Fikk en MIST 650w i posten idag. Litt overkill for mitt bruk, men når jeg først skulle ha en ny.... -Tet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå