Gå til innhold

Windows utforsker hater divx filmer

Anbefalte innlegg

Har nylig fått mitt første ordentlige problem med Windows XP. Når jeg går inn i Windows Utforsker/Windows Explorer og velger en mappe med en eller flere divx filmer, så tar det noen få sekunder, så får jeg beskjed om at det har oppstått problemer så programmet (Windows Explorer) avsluttes. Det skjer som oftest når filmene vises som Thumbnails. Windows XP fungerer som normalt etter at programmet er avsluttet.

Jeg kan forøvrig åpne divx-mapper med programmer som f.eks. Windows Media Player uten at det skjer noe skummelt. Alle divx filmene spilles uten problemer og alle nødvendige codecs er installert.

Hvorfor oppstår dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel installert WMP9 i siste tiden over Windows Update ??

I tilfelle du har gjort det har du en formattering foran deg og clean install igjen . Tipset blir å hente install filen for WMP9 fra Microsoft og gjøre en clean install .

Dette var jeg plaget med selv for noen uker siden med min Win2000 Pro Sp3 og etter reformattering og nyinstallering så var jeg veldig tvilende på om jeg skulle oppgradere men jeg fant en side der det står at man skal passe seg litt med Win Update .

Her hos meg ble det glede i heimen når clean install av WMP9 fungerte smertefritt og hos meg var problemet ikke divex men .mpg filer som gav samme feil som hos deg .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...