Gå til innhold

Trenger hjelp til bygging av PC :>

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har planlagt å gå til innkjøp av en Stasjonær PC, ettersom den gamle begynner å bli utdatert :)

Har svinsa gjennom flere inlegg her på forumet, men klarer bare ikke helt å få alt til å henge sammen(Ikke noe særlig peiling på deler).

PC'en kommer i hovedsak til å bli benyttet for spilling av diverse spill: Cod4, LOTRO(EM!)o.l.

Leter etter en grei PC med funksjoner som kjører nyere spill greit. Prien tilsammen bør ligge på rundt 8000-10000 NOK.

Kom så gjerne med forslag som du vet passer til mine behov her og som du tror jeg kommer til å komme godt ut med :)

Takker for all hjelp og forslag i denne prosessen :>

-HebnesO

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann

Jeg har planlagt å gå til innkjøp av en Stasjonær PC, ettersom den gamle begynner å bli utdatert :)

Har svinsa gjennom flere inlegg her på forumet, men klarer bare ikke helt å få alt til å henge sammen(Ikke noe særlig peiling på deler).

PC'en kommer i hovedsak til å bli benyttet for spilling av diverse spill: Cod4, LOTRO(EM!)o.l.

Leter etter en grei PC med funksjoner som kjører nyere spill greit. Prien tilsammen bør ligge på rundt 8000-10000 NOK.

Kom så gjerne med forslag som du vet passer til mine behov her og som du tror jeg kommer til å komme godt ut med :)

Takker for all hjelp og forslag i denne prosessen :>

-HebnesO

Hei, vis det er oppsett av pc har jeg tatt meg tid til å lage en kraftig gamer for 10k

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=80558

Og hvis du mente hjelp til å bygge er det bare å PM meg om det du lurer på.

Lenke til kommentar

Fikk ikke opp oppsett fra m4r3...

Men du bør satse på E8500, 4GB 1000mhz-ram, ati 4870 skjermkort og samsung F1 750GB+

Og et hovedkort basert på P45. Da får du en relativt billig pc som kan klokkes endel =)

Og nei, overklokking av pc er ikke vanskelig, og ikke skadelig innenfor rimelige grenser

EDIT: har du skjerm og tastatur og mus? Hvis ikke, bør kanskje budsjett økes noe..

Endret av newman221
Lenke til kommentar
Fikk ikke opp oppsett fra m4r3...

Men du bør satse på E8500, 4GB 1000mhz-ram, ati 4870 skjermkort og samsung F1 750GB+

Og et hovedkort basert på P45. Da får du en relativt billig pc som kan klokkes endel =)

Og nei, overklokking av pc er ikke vanskelig, og ikke skadelig innenfor rimelige grenser

EDIT: har du skjerm og tastatur og mus? Hvis ikke, bør kanskje budsjett økes noe..

Det var det som var i handlevognen bare at det var X48 og 500gb istedenfor P45 og 750gb

Dette oppsettet burde holde til å kjøre krevende spill, og hvis du har Kabinett fra før er det -900kr der

Antec Performance One P182

Chieftec Super Series 1000W

Gigabyte GA-X48-DS4 (rev. 1.3)

HIS Radeon HD 4870 2stk (CrossfireX)

Intel Core 2 Duo E8500

Noctua NH-U12P

OCZ DDR2-1000 ReaperX 4096 MB (2 x 2048)

Samsung SH-S203D

Seagate Barracuda 7200.10 500 GB SATA

Rimeligste totalsum 10403,-

Lenke til kommentar

Heisann

Takk for deres synspunkter og råd :) Dette ser lovende ut, og til en god pris!

Ja, skjerm, tastatur og mus er slikt jeg har fra før ;)

Kommer ikke på noe akkurat i farta, men kommer med noen spørsmål etterhvert :) Så skal jeg synse litt mer og se om jeg ikke bestiller før lørdag! ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor bestille 2stk 4870 når man kan få ett 4870x2?

Tar mindre plass i pc'n... Og mindre kabler..

Muligens et heftig overkill med 1000W strømforsyning oxo.. Min pc har det bra med 500W, og jeg har et 3870x2. Bruker ikke særlig mindre strøm det.. Og jeg har en overklokket e6750 cpu og 3 harddisker i tillegg.

750W skulle holde i massevis.

Hele systemet ditt vil trekke ca 400W fra stikkontakten på full load

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...