Gå til innhold

Spillverket.no: Api for GamerTv eller annen videotjeneste

Anbefalte innlegg

Det hadde vært utrolig kult om det var mulig å embedde spilltrailere og andre videoer automatisk inn i andre websider, helst via et api. Feks Gametrailers og Youtube gir det jo muligheten til manuelt via klipp-og-lim å sette inn videoer inn i en annen webside. Det er jo greit nok, men alt som er manuelt er kjedelig så det hadde vært utrolig fett om Gamer.no kunne tilby noe lignende traileraddict.com's trailerapi (http://www.traileraddict.com/trailerapi). Jeg har ikke brukt det så veldig mye enda, men det er et enkelt api som gjør det mulig å søke etter en trailer og den gir deg tilbake xmlfiler med informasjon om filmtrailere.

Hvis noen vet om andre som tilbyr muligheten for automatisk søk etter og embedding av trailere inn i en annen webside så blir jeg også glad. Helst da uten å måtte lage en crawler.

Tanken er å lage en liste over de spillene jeg spiller, venter på osv (ala listene på Gamespot (playing/tracking/own) ) og kunne automatisk embedde/lenke til trailer for disse spillene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Takk for fint forslag. Vi noterer det ned i utviklingsplanen for videosystemet :-)

Flott, men det hadde vært enda flottere om disse var tilgjengelig for oss brukere. Jeg mener ikke det er nødvendig å legge ut alt til minste detalj, heller ikke ting dere vil holde hemmelig, men det hadde vært veldig gøy å se hvilke planer dere har. Jeg og mange bruker tross alt gamer.no, hw.no og de andre tek.no sidene (alt for) mye :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...