Joakim Skurk Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hei! Jeg skal lære et gammelt ektepar og bruke PC. De er i 70-åra, og har ikke brukt PC før(med unntak av enkelte ordreprogrammer osv. på jobb.). Jeg trenger noen tips fra noen som har erfaring med å lære bort. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem. De kan ingen verdens ting om hvordan noe fungerer, men er fortsatt veldig motivert for å lære seg. Jeg har til å starte med konfigurert PC'en. Fjernet alt unødvendig. Satt det som kan settes på automatisk(antivirus osv.) til automatisk og fjernet det som kan fjernet av pop-ups. Noen som har noen fler tips for bortlæring og tilrettelegging for bruk av PC for eldre? Maskinen har Vista. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Siden de vil lære, har du nok overgått den største hindingen. Det vil være smart å lære dem de enkleste tingene først, som enkle muse kommandoer, enkle tastatur kommandoer. Når de har disse inne kan du begynne å lære dem å bruke internett og slikt. Spør dem om hva de vil lære seg mest og først sånn at du kan prioritere. Ikke lær dem noe før de trenger det. Gjør alt så enkelt som mulig, la dem lære ting skikkelig før du avanserer, ellers lærer de ikke like godt. Lykke til! Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Jo, takk! Det dem i hovedsak vil lære er å bruke nettet(Aviser, barnebarns blogger, osv.). Når det gjelder mus, bør jeg be dem kjøpe seg en mus eller skal jeg bare lære dem til å bruke touchpad først som sist? Tror kansje det siste er best... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå