pxK Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Ja, nå har min ubuntu partisjon crasha/blitt korrupt av en eller annen måte , får opp feilmelding. -"find --set-root --ignore-floppies /ubuntu/install/boot/grub/menu.lst -Error 15: File not found -Press any key to continue..." Så er det mulig og rette på dette uten å miste filer på partisjonen? Vis nei, hadde noen små viktige filer oppi "Dokumenter" mappen. Mulig å hente fram disse filene i f.eks windows (eller en annen måte) får opp partisjonen så kan hende det går ann men har prøvd litt men finner ingen spesifisert mappe. Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Kjør en live-cd med ønsket distro, koble til en ekstern harddisk og flytt over det du ønsker. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hvis windowsen din funker og du bruker ext3 på ubuntu partisjonen kan du også installere fs-driver i windows. Men live-cd funker og fint. Lenke til kommentar
pxK Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Virke som jeg har glemt ett par detaljer^^ Partisjonen er en 50gb med ubuntu installert på den og dokumenter mappen er standard mappen som du finner også på vista og xp. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Du installerte i windows regner jeg med. Sjekk Wubi Wiki under troubleshoting og søk gjerne i Wubi Forumet. Partisjonen er ikke korrupt, den mangler mest sannsynlig bare noen filer i Windows. atlef. Lenke til kommentar
pxK Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Bumper litt får og se om det fins noe redding Sjekket wubi forumet men fant bare ut at en fyr ga opp og installerte på nytt, når det samme skjedde med han. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå