reds Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Hei! Skal nå ha meg ny disk da min WD My Book 500gb Ditt&Datt Edition døde. Har sett på WD sine nyere disker, men er litt lei designet. Så jeg lurer på om det kanskje finnes noen andre som klarer å få diskene sine like billige som WD? Kriteriene jeg har: 1TB FW400 + USB2 Kjent merke og fra anerkjent nettbutikk Trenger ikke ekstra programvare heller Helst under 1500,- Trenger ikke raid-løsning Fysisk lettfraktet disk Stabilitet og varighet er viktig! Har så klart kikket rundt, og har sett på flere. - Maxtor Onetouch 4 Plus 1000gb - LaCie Hard Disk 1 TB USB2/FW/eSATA Lurer på hva folk vet om disse siden poduktguiden er litt tynn. Heller mot LaCie da jeg har hørt om merket og -elsker- designet på disken. Gode tilkoblingsmuligheter. eSata er ikke noe jeg trenger, men. Innspill? Endret 28. august 2008 av Marius E Lenke til kommentar
martin91 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 dette burde du klare selv men siden du ikke gidder; her Lenke til kommentar
reds Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Jeg har så klart sittet og sett på Prisguiden, martin91. Hvis du leser førstepost litt mer nøye, ser du at jeg spør hovedsakelig om informasjon angående de diskene jeg har sett meg ut. Litt mer vennlig tone hadde blitt satt pris på også. Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 kom over et meget bra tilbud fra ps.no 1 TB Western Digital Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hvis du skal ha en ekstern disk du skal frakte med deg er det meningsløst med en 3.5" basert (ikke robuste nok som du også ser ut til å ha erfart mhht tidligere ødelagt disk ) . Vurder heller en 2.5" basert portable disk. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 2.5" tommers eksterne harddisker henter også nødvendig strøm fra USB-tilkoblingen. Svært praktisk for en enhet som skal benyttes både her og der. Lenke til kommentar
reds Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 Jeg bruker kun disken i lokaler med oppsatte strømkontakter per elev, så det er ingen hindring. Dessuten jobber vi med større mengder data enn en 2.5" disk har kapasitet til, og av samme grunn kommer nødvendigheten for hastigheten i FW400. Takk for svaret ditt, Cheese_king, men har behov for FW også. Hvis noen får inn LaCie-disken jeg har sett på, kjøper jeg den hvis ingen andre har noen innvendinger. Lenke til kommentar
reds Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Noen innspill? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå