Gå til innhold

Nettverket falt bort

Anbefalte innlegg

Hei.

Alt fungerte som det skulle frem til i går kveld. Da fant plutselig ingen av mine PC`er eller xbox`en nettet mitt.

Alt lyste som det skulle. Fant derfor ut at jeg skulle reinstallere routeren. Men selv etter å ha nullstilt og kjørt hele installasjonsprosessen på nytt er det bare det samme, ingenting finner nettet.

Ville tro at det var routeren som var gått i stykker, men siden alt lyser/blinker som det skal så ble jeg usikker.

Tips?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er det trådløse som forsvant for meg.

Det fungerer fint med kabel, så det er ikke selve nett-forbindelsen eller modemet (motorola fra Get)

Nå er det koblet fra, fordi jeg trenger internett. Jeg fikk null respons med routeren koblet på.

Så merkelig, fordi alt fungerte flott frem til i går kveld... :shrug:

Endret av hmmmmmmmmmm
Lenke til kommentar

Hvis du har koblet kabelen fra PC rett i modemet nå, så vil jeg råde deg til å koble fra kabelen og tilkoble PC til DIR-655 via kabel. Koble så modemet i DIR-655.

Får du internett nå?

Hvis svaret er nei, så resetter du modemet ved å trykke inn en pennespiss i det lille hullet bak.

Får du internett nå?

Er svaret ja så kan du prøve trådløst også.

Lenke til kommentar

Er på jobb nå, men skal prøve dette når jeg kommer hjem.

Har allerede nullstilt routeren uten at det hjalp. Får bare det samme svaret om og om igjen, "finner ikke applikasjonen". Alle firewalls ol er da skrudd av.

Er dette et mer vanlig problem enn jeg tror? At routeren bare slutter å fungere slik?

Endret av hmmmmmmmmmm
Lenke til kommentar

Herregud...

Var på vei ut døra til elkjøp i sted, blant annet for å kjøpe en ny router. Men sta som jeg er måtte jeg bare prøve en gang til. Og tror dere ikke jeg smatt rett på nett! Det mest absurte er at jeg ikke gjorde noe nytt! Det jeg gjorde nå var nøyaktig det samme som ikke fungerte sist.

Godt det da, siden jeg var et hårsbredd fra å henge meg i den svære grå kabelen som av en eller annen grunn lå midt på stuegulvet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...