Gå til innhold

Sniktitt: Trackmania DS (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at du skriver:

"Fysikken er overdreven og arkadeaktig, men samtidig er kontrollsystemet ekstremt responsivt og nøyaktig, og ingen ting overlates til tilfeldighetene"

 

samtidig som du skriver:

 

"Jeg er litt usikker på om det er den forenklede kjøremodellen eller småfeil i fysikkmotoren som gjorde det, men et problem jeg har med DS-utgaven slik den er nå, er at spillets plattformmodus ikke er på langt nær så moro som på PC. Dette moduset handler om å ha total kontroll over bilen, og slik det er nå virker kontrollene litt for arkadeaktige til at man får den samme tilfredsstillelsen på DS som på PC."

 

Problemet mitt når de gikk over til Trackmania United var at alt ble for arkadeaktig. De ødelagte for min del det gamle (gratis versjonen) Trackmania med dette. Man har ikke lengre full kontroll på bilen.

 

Kan fortelle deg (etter 2 år med Trackmania spilling) at det finnes småfeil i fysikkmotoren på PC. Vet selvsagt ikke om dette henger igjen i DS versjonen. Men Nadeo (utviklerne på PC) har innrømmet at det finnes småfeil i fysikkmotoren, som fører til random bugs, som f.eks når man lander etter et langt hopp, at den mister fart helt uten grunn, eller andre helt random ting. De har også sagt at de ikke kommer til å rette opp i det.

Poenget mitt er at ting har blitt mere overlatt til tilfeldighetene enn det var før.

 

Som sagt: så vet eg selvsagt ikke om det henger igjen i DS versjonen, i tillegg til at det er noen andre som står for utviklingen.

Lenke til kommentar
Ser at du skriver:

"Fysikken er overdreven og arkadeaktig, men samtidig er kontrollsystemet ekstremt responsivt og nøyaktig, og ingen ting overlates til tilfeldighetene"

 

samtidig som du skriver:

 

"Jeg er litt usikker på om det er den forenklede kjøremodellen eller småfeil i fysikkmotoren som gjorde det, men et problem jeg har med DS-utgaven slik den er nå, er at spillets plattformmodus ikke er på langt nær så moro som på PC.

Hadde du sitert en setning til i det øverste sitatet, så hadde det vært åpenbart at det handlet om PC-versjonen. Det nederste sitatet handler om DS-versjonen.

 

Problemet mitt når de gikk over til Trackmania United var at alt ble for arkadeaktig. De ødelagte for min del det gamle (gratis versjonen) Trackmania med dette. Man har ikke lengre full kontroll på bilen.

 

Kan fortelle deg (etter 2 år med Trackmania spilling) at det finnes småfeil i fysikkmotoren på PC. Vet selvsagt ikke om dette henger igjen i DS versjonen. Men Nadeo (utviklerne på PC) har innrømmet at det finnes småfeil i fysikkmotoren, som fører til random bugs, som f.eks når man lander etter et langt hopp, at den mister fart helt uten grunn, eller andre helt random ting. De har også sagt at de ikke kommer til å rette opp i det.

Poenget mitt er at ting har blitt mere overlatt til tilfeldighetene enn det var før.

 

Som sagt: så vet eg selvsagt ikke om det henger igjen i DS versjonen, i tillegg til at det er noen andre som står for utviklingen.

 

Jeg har langt mer enn to år med Trackmania-spilling å se tilbake på, og jeg er klar over at det finnes enkelte småfeil i fysikkmotoren, selv om jeg på ingen måte synes de ødelegger for spillopplevelsen.

 

Den uferdige DS-versjonen har mange fysikkfeil som ikke finnes på PC, men det er vel bare å forvente av uferdig kode. Fysikkmotoren er også forenklet en del i forhold til PC-spillene. Selve spillfølelsen er i stor grad den samme, men fysikken er mye enklere.

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar
jeg mener å ha fått med meg en plass at trackmania til ds ikke vil støtte internett, stemmer dette?

Jeg kunne ikke finne noen funksjon for nettbasert flerspiller i sniktittversjonen (som jeg nå har sendt tilbake til distributøren, så jeg kan ikke dobbeltsjekke). Det så kun ut til å være lokal flerspiller (og "hotseat").

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...