mbst Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Det er et kjent problem at Minidisc-spillere er trege når det gjelder å kopiere inn musikken på discene. De legger det inn real-time, akkurat som kasettspillerne gjorde i gamle dager.. Så før jeg går og kjøper en minidisc-spiller, lurer jeg på om det fins noen spillere eller tilkoblinger som på en eller annen måte gjør det mulig å legge inn musikken fortere. Det er helt uaktuelt å feks vente 70min for 70min musikk. Hva annet bør jeg overveie hvis pris og batterilevetid ikke skal være for høy? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Minidisc standarden sier at discene skal takle enn innspillingshastighet på 4x. Vet at Sony har en del CD-spillere som støtter 2x og 4x overføringshastighet. Send en mail til Sony Norge så bør du få en oppdatert liste over spillere som støtter 2x/4x Lenke til kommentar
Danny Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 kjøp deg heller en mp3 spiller nå begyner dem å kome mindre med større kapasitet. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 15. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2002 Takker for svarene! :smile: Har tenkt på en 8cm-CD-basert mp3-spiller ja. Men ingen av dem er særlig gjennomførte hittil. Mangler de ikke et par viktige innstillingsmuligheter, så er det noe annet -- som at de ikke viser tittel på sangene, ser helt forferdelige ut etc.... :?: Minidiscen er jo vel utprøvd, så jeg får nok sende Sony en mail ja. De er jo forresten også enda mindre enn 8cm-spillerne. Lenke til kommentar
Snabelkese Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 For all del: Ikke kjøp MP3 spiller nå!! Sony kommer med 512mb memorysticks i løpet av året, og da er det litt kjipt å sitte med en kasse a la creative jukebox. For det andre så må jeg synes det er sinnsykt irriterende og måtte slette masse musikk fordi kapasiteten bare er 64-128mb. (lånte mp3 spiller en gang). Man kan jo heller sitte med en kasse med md'r i stedet. Sony lanserte for noen uker siden tre mdspillere med sync mot pc'n (hvis du har alle musikken liggende der). det var vel usb som går litt fortere. Kjøp heller en sony cd-spiller som støtter 4x avspilling. jeg sitter sjæl med en gammal sony mz-r50 mdspiller som funker som bare det. topp lydlkvalitet, i forhold til billigmerken som bassen høres ut som grus når du går. Dessuten er ikke akkurat lydbildet veldig vidt i mp3 heller.... Lenke til kommentar
Danny Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Quote: On 2002-01-15 13:11, cdguru skrev:For all del: Ikke kjøp MP3 spiller nå!!Sony kommer med 512mb memorysticks i løpet av året, og da er det litt kjipt å sitte med en kasse a la creative jukebox. For det andre så må jeg synes det er sinnsykt irriterende og måtte slette masse musikk fordi kapasiteten bare er 64-128mb. (lånte mp3 spiller en gang). Man kan jo heller sitte med en kasse med md'r i stedet. Sony lanserte for noen uker siden tre mdspillere med sync mot pc'n (hvis du har alle musikken liggende der). det var vel usb som går litt fortere. Kjøp heller en sony cd-spiller som støtter 4x avspilling. jeg sitter sjæl med en gammal sony mz-r50 mdspiller som funker som bare det. topp lydlkvalitet, i forhold til billigmerken som bassen høres ut som grus når du går. Dessuten er ikke akkurat lydbildet veldig vidt i mp3 heller.... les her:http://itavisen.no/art/1297976.html 20gb mp3 er ikke det bra vet ikke jeg,ser ikke så stor ut heller.også kommer an på kompresjonen i mp3 192 syns jeg høres ganske bra ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå