hitokiri Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Linux-mobilene får like dårlig Bluetooth-støtte som Iphone. Les mer Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Dette var ikke gode nyheter. Tror jeg venter litt med kjøp av en Linux telefon til de har fått fikset en del småfeil. Men Android blir jo åpen kildekode så det kommer vell bluetooth fra oss miljøet bare ikke fra Google. Virus på en enhet bassert på Linux?? Men siden dette er en telefon og ikke en datamaskin er man vell logget inn som administrator som standard eller? Endret 28. august 2008 av Sn3ipen Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Linux-mobilene får like dårlig Bluetooth-støtte som Iphone. Les mer Android-mobilene får like dårlig Bluetooth-støtte som Iphone Hørt om Openmoko Neo Freerunner? Burde nesten lese litt rundt om emne før du kommer med sånne påstander. Om Android får dårlig Bluetooth-støtte nekter jeg ikke på, men det finnes FLERE linux mobiler der ute, som faktisk er ute også Lenke til kommentar
hitokiri Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Hørt om Openmoko Neo Freerunner? Burde nesten lese litt rundt om emne før du kommer med sånne påstander. Om Android får dårlig Bluetooth-støtte nekter jeg ikke på, men det finnes FLERE linux mobiler der ute, som faktisk er ute også Det står da heller ikke "Alle Linux-mobiler". Den setningen spiller på forrige (overskriften) "Dårlig Bluetooth i Android: Linux-mobilene [Android] får dårlig Bluetooth-støtte" Endret 28. august 2008 av hitokiri Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Linux-mobilene får like dårlig Bluetooth-støtte som Iphone. Les mer Android-mobilene får like dårlig Bluetooth-støtte som Iphone Hørt om Openmoko Neo Freerunner? Burde nesten lese litt rundt om emne før du kommer med sånne påstander. Om Android får dårlig Bluetooth-støtte nekter jeg ikke på, men det finnes FLERE linux mobiler der ute, som faktisk er ute også Hjelper ikke mye om mobilen støtter bluetooth hvis ikke OS'et gjør det. Men jeg tror det kommer et 3. parts program som implenterer bluetooth . Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Linux-mobilene får like dårlig Bluetooth-støtte som Iphone. Les mer Android-mobilene får like dårlig Bluetooth-støtte som Iphone Hørt om Openmoko Neo Freerunner? Burde nesten lese litt rundt om emne før du kommer med sånne påstander. Om Android får dårlig Bluetooth-støtte nekter jeg ikke på, men det finnes FLERE linux mobiler der ute, som faktisk er ute også Hjelper ikke mye om mobilen støtter bluetooth hvis ikke OS'et gjør det. Men jeg tror det kommer et 3. parts program som implenterer bluetooth . Bluetooth er meget godt støttet i både linux-kjernen og i eksisterende userland-applikasjoner, så grunnen til at bluetooth ikke er inkludert i Android er ikke pga. manglende støtte der. Det var det AlecTBM reagerte litt på. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Stemmer det, men også fordi han sa "Linux-mobilene" hvis han mente Android så burde det blitt skrevet isteden for å generalisere (er jo ikek så mange linux-mobiler der ute) Lenke til kommentar
serond Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Er litt missvisende å skrive android ikke får Bluetooth. De kutter ut API'et til telefonen i første omgang som gør en ikke kan utvikle programvare selv som bruker Bluetooth. Telefonen selv støtter Bluetooth tilbehør: http://www.thestandard.com/news/2008/08/26...pis-android-1-0 Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Er litt missvisende å skrive android ikke får Bluetooth. De kutter ut API'et til telefonen i første omgang som gør en ikke kan utvikle programvare selv som bruker Bluetooth. Telefonen selv støtter Bluetooth tilbehør: http://www.thestandard.com/news/2008/08/26...pis-android-1-0 Å, ikke vær så hard mot dem, da. "Utviklerverktøy mangler bluetooth enn så lenge", "Dårlig bluetooth", samma forskjellen, det vel! Lenke til kommentar
comicz Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Herregud, snakk om 'objektiv' overskrift/artikkel. Android støtter BT, men for å slippe releasen til planlagt tid er API-ene utsatt, ikke droppet - en meget bedre modell enn hva f.eks. Microsoft har bedrevet (man skal betale flere tusen for lisenser, og allikevel tåle 6mnd ++ med barnesykdommer?!). Dette betyr at tredjeparter må vente før de kan implementere BT-støtte - dersom det nå tar evigheter før API-ene kommer er det på sin plass med slakt, men å utsette deler av et produkt fordi de ikke er trygge på at det er klart er jo positivt. Å sammenlikne dette med iPhone blir jo også temmelig fjernt, saken(e) tatt i betraktning, og å nevne 'Linux' på så generelt vis blir 'zealotsk'. Mulighetene man får når dette er klart vil jo fort kunne overgå alle andre telefoner på markedet (...det vil være fantasien/teknologien som setter grenser, ikke leverandøren). Google kjører denne modellen 'over hele linja', og bør få kudos for det. When it ships, it works. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Linux-mobilene får like dårlig Bluetooth-støtte som Iphone.Det blir også veldig feil å si BT-støtten blir like dårlig som iPhone; Apple har med vilje ødelagt iPhones BT-støtte så den kun støtter handsfree-profilen mens Google har utsatt BT-API-et. Som noen påpekker vil en Android-telefon ha og kunne bruke blåtann, men utviklere vil ikke kunne ta i bruk blåtann-profilene før Google oppdaterer SDK-en. Jeg mistenker at feks standard-galleri kan bruke blåtann til å sende og motta bilder, og i så fall er Andorids ufullstendige blåtann-støtte langt bedre enn iPhones fullstendige blåtann-støtte. Sistnevnte har jo til hensikt å diktere brukerne, så hva jeg sier er kanskje ikke så overraskende for noen. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 google ønsker vel å ikke gå i windows fella (lag på lag med unntak så brukere kan fortsatt bruke gamle programmer som oppfører seg "ukorrekt")... Lenke til kommentar
Newton Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Linux-mobilene får like dårlig Bluetooth-støtte som Iphone.Det blir også veldig feil å si BT-støtten blir like dårlig som iPhone; Apple har med vilje ødelagt iPhones BT-støtte så den kun støtter handsfree-profilen mens Google har utsatt BT-API-et. Som noen påpekker vil en Android-telefon ha og kunne bruke blåtann, men utviklere vil ikke kunne ta i bruk blåtann-profilene før Google oppdaterer SDK-en. Jeg mistenker at feks standard-galleri kan bruke blåtann til å sende og motta bilder, og i så fall er Andorids ufullstendige blåtann-støtte langt bedre enn iPhones fullstendige blåtann-støtte. Sistnevnte har jo til hensikt å diktere brukerne, så hva jeg sier er kanskje ikke så overraskende for noen. Du er 100% sikker på at det ikke er Google som har ødelagt Androids BT-støtte, og at Apple bare har utsatt den fullstendige BT-API'en da? Nei, det passer kanskje dårlig med din dårlig skjulte agenda som innbitt iPhone-hater... Har du noen kilder som sier at Apple ikke har planer om å utvide BT-støtten i iPhone og at de anser den som ferdig/fullstendig? Handler det om å "diktere brukerne" hver gang en produsent utelater en eller annen funksjon eller teknologi, som kanskje dekkes helt eller delvis av andre teknologier? Er det for å "diktere brukerne" når en av de andre oppskrytte Linux-telefonene, nemlig Neo FreeRunner, utelater basisfunksjoner som kamera, USB 2.0 og 3G-støtte også? Eller handler det om valg og prioriteringer, og hva man velger å _tilby_ brukerne? Dere iPhone-hatere er jammen noe for dere selv...men negativitet og ensidig syting over ting man ikke liker er visst blitt en egen en sportsgren for noen her... Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg har da aldri lagt skjul på at jeg er lite begeistret for iPhone, akkurat der tror ingen på dette forumet er i tvil. Derimot bør du være klar over at de fleste som er kritiske til iPhone er mer kritisk til hvordan telefonen fremstilles som telefonen over alle telefoner, og ikke nødvendigvis er uenig i at det alltids er plass til en overpriset design-telefon for de som ikke skjønner seg på skikkelige smarttelefoner. Med litt velvilje kan jeg si meg enig i at BT-funksjonen er begrenset fordi amerikanere heller sender bilder som mail-vedlegg enn feks MMS, og derfor har Apple på linje med noe så enkelt som MMS ikke brukt krefter på å gi iPhone muligheten til å sende feks filer via blåtann. Jeg tror det er mer nærliggende å tro at Apple bevisst droppet ytterligere blåtann-støtte fordi det ville kanalisert internett-trafikk til lokaloverføring og undergraver idéen om at iPhone er en "Internet communications device". Hva du sier om at Apple kan ha planer om å støtte flere blåtann-profiler kan du umulig ha mer enn et håp om. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 vel vi har jo hørt om at tidligere telefoner fra SE or andre som har blitt solgt i usa har fått store deler av BT funksjonene skrudd av via firmware fra mobiloperatøren. kan fint være at apple har begrenset funksjonene på forespørsel fra at&t, og forskjellige operatører der borte kommer til å koble ut funksjoner i android baserte telefoner når dem begynner å selge dem. forskjellen mellom android og iphone er at android er mer som WM. det vil være HTC, operatører og andre som til syvende og sist bestemmer hva funksjoner telefonen skal ha, google bare leverer programvaren. apple derimot bygger hele telefonen og vil nok helst ikke at operatørene skal begynne å rote rundt i firmware og kanskje ødelegge brukeropplevelsen... Lenke til kommentar
Newton Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg har da aldri lagt skjul på at jeg er lite begeistret for iPhone, akkurat der tror ingen på dette forumet er i tvil. Derimot bør du være klar over at de fleste som er kritiske til iPhone er mer kritisk til hvordan telefonen fremstilles som telefonen over alle telefoner, og ikke nødvendigvis er uenig i at det alltids er plass til en overpriset design-telefon for de som ikke skjønner seg på skikkelige smarttelefoner. Da synes jeg du bør rette kritikken din mot de som eventuelt framstiller iPhone som "telefonen over alle telefoner" og som spyr ut iPhone-overskrifter på løpende bånd med minimalt av nyhetsinteresse og innhold, dvs. først og fremst tabloidmedia med blekker som amobil og itavisen i spissen. Og selvsagt er det plass til nok en "overpriset" design-telefon for "de som ikke "skjønner seg på skikkelige smarttelefoner", det kan jo ikke være slik at Nokia, SE, HTC, LG, Motorola osv har enerett på å selge millioner på millioner av slike? Når Apple lager en telefon som er sterkt differensiert, og dessuten _bedre_ på mange områder enn de veletablerte konkurrentene, så skal det selvsagt være plass for dem i markedet. Du får si fra når det kommer en "skikkelig smarttelefon" på markedet da, jeg har nemlig ikke oppdaget noen som er perfekte eller veldig mye "smartere" enn iPhone (med alle sine mangler) så langt Med litt velvilje kan jeg si meg enig i at BT-funksjonen er begrenset fordi amerikanere heller sender bilder som mail-vedlegg enn feks MMS, og derfor har Apple på linje med noe så enkelt som MMS ikke brukt krefter på å gi iPhone muligheten til å sende feks filer via blåtann. Jeg tror det er mer nærliggende å tro at Apple bevisst droppet ytterligere blåtann-støtte fordi det ville kanalisert internett-trafikk til lokaloverføring og undergraver idéen om at iPhone er en "Internet communications device". Tja, nå har jo iPhone utmerket Wi-Fi støtte som har mye større muligheter enn BT for å kanalisere potensiell Internett-trafikk lokalt, så det resonnementet holder ikke helt vann. Og så har vi det med A2DP, for stereolyd via BT, som noen få sytere har hengt seg opp i. Jeg har faktisk aldri noensinne sett eller hørt om noen i det virkelige liv som faktisk bruker A2DP når de skal lytte til musikk, men det er kanskje bare meg da... Hva du sier om at Apple kan ha planer om å støtte flere blåtann-profiler kan du umulig ha mer enn et håp om. Jeg håper ikke i det hele tatt...det bryr meg egentlig ikke siden jeg har all den BT-funksjonaliteten _jeg_ trenger i iPhone. Men jeg registrerte jo at den gamle PowerBooken min etter en OS-oppgradering sist vinter plutselig fikk innebygget A2DP støtte (uten at jeg har testet det) etter 2 1/2 år uten, så ting skjer jo noen ganger uten at man venter det...eller bryr seg spesielt mye. Det er derfor nesten rørende å lese alle innleggene fra ikke-brukere av iPhone som tydeligvis bryr seg mye mer enn meg... Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Da synes jeg du bør rette kritikken din mot de som eventuelt framstiller iPhone som "telefonen over alle telefoner" og som spyr ut iPhone-overskrifter på løpende bånd med minimalt av nyhetsinteresse og innhold, dvs. først og fremst tabloidmedia med blekker som amobil og itavisen i spissen.Vil vel påstå at jeg har lagd litt bråk: Den store hat-tråden om iPhone. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Og så har vi det med A2DP, for stereolyd via BT, som noen få sytere har hengt seg opp i. Jeg har faktisk aldri noensinne sett eller hørt om noen i det virkelige liv som faktisk bruker A2DP når de skal lytte til musikk, men det er kanskje bare meg da... Bor du på landet du da? Bare de siste par ukene har jeg sett ihvertfall 4-5 stykker med Plantronics Pulsar 590A på hodet i byen, og dette er bare ett av mange a2dp hodesett. Problemet er vel heller at du ikke klare se forskjell på disse og vanlige hodesett eller ikke legger merke til at de er trådløse når du ser dem. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 *snip* Du er 100% sikker på at det ikke er Google som har ødelagt Androids BT-støtte, og at Apple bare har utsatt den fullstendige BT-API'en da? Nei, det passer kanskje dårlig med din dårlig skjulte agenda som innbitt iPhone-hater... Har du noen kilder som sier at Apple ikke har planer om å utvide BT-støtten i iPhone og at de anser den som ferdig/fullstendig? Har du noen kilder som sier at Apple ikke har planer om å myrde alle mennesker på jorden når de sover? Nei, tenkte meg det, ja. Du kan ikke argumentere ut ifra fravær av informasjon. Det er en logisk tankefeil. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Da synes jeg du bør rette kritikken din mot de som eventuelt framstiller iPhone som "telefonen over alle telefoner" og som spyr ut iPhone-overskrifter på løpende bånd med minimalt av nyhetsinteresse og innhold, dvs. først og fremst tabloidmedia med blekker som amobil og itavisen i spissen.Vil vel påstå at jeg har lagd litt bråk: Den store hat-tråden om iPhone. Joda, jeg har registrert den...skulle jeg skrevet like mye som enkelte her om alle telefoner jeg ikke liker eller er totalt likegyldig til så hadde jeg ikke gjort annet 24/7. Men hver sin lyst. Foretrekker å engasjere meg om ting jeg a) liker, b) har kunnskap om og c) har egen erfaring med, for min egen del. Livet er for kort til å kaste bort energi på å hate tekniske duppedingser som man ikke trenger ha noen befatning med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg