Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ekstern HDD - korrupt?

Anbefalte innlegg

Heisann folk, jeg kjøpte da en ekstern HDD - Western Digital 250gb - men var så grusedum at jeg glemte å ta "fjern maskinvare trygt" en gang, og nu er en fil korrupt. En fil. Får ikke slettet, får ikke fikset, får ikke formatert. På de vanlige metodene iallefall. Hvordan i huleste skal jeg gjøre dette? Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være permissions eller open handles mot fil(er).

Steng alle explorer winduer eller programmer som holder filer evt åpne på den eksterne disken.

Er det NTFS på den eksterne disken eller FAT32.

Hvis det er NTFS prøv å ta ownership på disken fom rootnivå.

Regner med at din inloggede konto er admin og ikke "standard user" ?

Edit:

Hvis du "vet" hvilken fil som er korrupt kan du bruke "move on boot" for å slette den.

http://www.softpedia.com/get/System/Boot-M...oveOnBoot.shtml

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Virker som en dårlig disk som blir død snart. Bruk garantien og få en ny disk :) Sparer deg tid på problemet i lengere tid framover ;-)

Du kan sjekk problemet ved å laste ned "Data Lifeguard Diagnostic for Windows" som Western Digital bruker for å teste disker osv. Velg din utgave av harddisktype, installer og kjør test. link finner du her.

Endret av Adda
Lenke til kommentar

Last ned gparted sin ISO.Brenn den til CD.

( http://www.dinside.no/php/art.php?id=356916 )

Her har du link DinSide.no , samt noen bilder som forklarer fremgangsmåte.

Boot med gparded CDn , slett eksisterende partisjon på USB disken opprett en ny FAT32 og formatter den (full format , ikke kvikk).

Når du booter med gparted CDn kan det være en fordel at du har disconnected intern diskene dine , slik at du ikke tar feil disk å wiper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...