vo1ce Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Håper noen kan hjelpe meg med og oversette dette fra norsk til samisk Hvordan skriver man "hold kjeft" på samisk? Fant en side tidligere der det stod "oro jaska." Har hatt samisk selv på barneskolen, (men finner ingen av bøkene mine..) og har derfor vært borti at enkelte bokstaver blir byttet ut, og ordet blir stavet/skrevet feil :/ Lenke til kommentar
aaakg Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Hei Jeg kan oversette det der fra norsk til samisk forde jeg er selv same hold kjeft= doala njalmmi Vis du har flere ord så bare kontakt Håper noen kan hjelpe meg med og oversette dette fra norsk til samisk Hvordan skriver man "hold kjeft" på samisk? Fant en side tidligere der det stod "oro jaska." Har hatt samisk selv på barneskolen, (men finner ingen av bøkene mine..) og har derfor vært borti at enkelte bokstaver blir byttet ut, og ordet blir stavet/skrevet feil :/ 1 Lenke til kommentar
silverwolf900 Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 kan noen forklare meg hva "Mu ealas lea vattis" betyr? jeg vet at det ikke er noe bra men jeg å min kjæreste har problemer med diverse ting derfor Lenke til kommentar
kiwibird Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 kan noen forklare meg hva "Mu ealas lea vattis" betyr? jeg vet at det ikke er noe bra men jeg å min kjæreste har problemer med diverse ting derfor http://victorio.uit.no/cgi-bin/francis/index.php?lang=nno gir…eh… heilt sikkert feil. Skal det vere «váttis» kanskje? Lenke til kommentar
blan75 Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 kossn skriv man "hei ka du gjør?" på samisk nån som vet??? Lenke til kommentar
Guovssohas Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 kossn skriv man "hei ka du gjør?" på samisk nån som vet??? Máid dál. Eller Máid don. 1 Lenke til kommentar
blan75 Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 kossn skriv man "hei ka du gjør?" på samisk nån som vet??? Máid dál. Eller Máid don. så Máid dál e til gutt og Máid don e til jente eller e det noka forskjel? Lenke til kommentar
Guovssohas Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Ingen forskjell, man bruker også å si Máiál. Bare forskjellige måter å si det på. Lenke til kommentar
Bedreførevar Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Hei! Kan noen oversette ordet "skjold" til samisk for meg? Lenke til kommentar
kiwibird Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Hei! Kan noen oversette ordet "skjold" til samisk for meg? http://victorio.uit.no/webdict/index.html gir «galba» for nordsamisk iallfall. Du kan lasta ned ordbøkene frå http://giellatekno.uit.no/words/dicts/index.nno.html Lenke til kommentar
Bedreførevar Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Hei! Kan noen oversette ordet "skjold" til samisk for meg? http://victorio.uit.no/webdict/index.html gir «galba» for nordsamisk iallfall. Du kan lasta ned ordbøkene frå http://giellatekno.uit.no/words/dicts/index.nno.html Tusen takk for kjapt svar! Lenke til kommentar
gkw Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Er det noen som kan oversette noen av disse navnene for meg ? a) Ovllánieiddain b) Hermeliniin c) Bieranieiddain d) guhte (er kanskje ikke et navn )? ord ? e) Ánddenieiddain f) Josababárdni Hadde vært fint om noen kunne Lenke til kommentar
Guovssohas Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 a) Olesdatter b) Er Hermelin et navn? I såfall blir det "med Hermelin". c) Persdatter d) Guhte = Hvilken e) Andersdatter f) Josefs sønn Lenke til kommentar
nilal98 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 quarta poljinato outo gilknjuma lokystone Lenke til kommentar
Guro97 Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Hei, jeg skriver særoppgave i norsk og har samisk som tema. Derfor tenkte jeg at det hadde vært en litt annerledes vri hvis overskriften kunne stå på samisk. og jeg finner ingen ordbøker på samisk. Så jeg hadde blitt veldig glad hvis noen kunne oversatt Samisk språkhistorie for meg. Tusen takk på forhånd Lenke til kommentar
Guro97 Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Hei, jeg skriver særoppgave om samisk. Derfor tenkte jeg at det hadde vært en litt annerledes vri hvis jeg kunne skrevet overskriften på samisk. Og jeg har ikke funnet en samisk ordbok, selv om jeg syntes jeg har lett over alt. Jeg trenger å vite hva Samisk språkhistorie er på samisk. Hadde blitt veldig glad om noen kunne hjulpet meg. Tusen takk på forhånd Lenke til kommentar
Guovssohas Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 ^^ Sámi giellahistorjá. Lenke til kommentar
DjCreztian Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 (endret) nevermind, fant det ut:D Endret 18. desember 2013 av DjCreztian Lenke til kommentar
Jørgen Bye Karlsen Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 kan noen hjelpe meg og hvordan skriver man (vår samiske plakat) på samisk Lenke til kommentar
Jørgen Bye Karlsen Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 hvordan skriver man pakkis på samisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå