tåa Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg hadde lyst til å finne ut hvordan de ulike landene hadde prestert i OL dersom man tok folketall med i betraktningen, så jeg kjørte tallene gjennom Calc (OpenOffice sitt motstykke til Excel). Kina sin dominans ble plutselig ikke så imponerende lenger, og Norge gjorde det enda bedre enn i utgangspunktet. Vær så god, her er resultatet! Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Norge er ganske gode i forhold til folketallet ja Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Så da kan vi kanskje konkludere med at egentlig så var vi best. Neida, det er alltid gøy med en annerledes sammenlikning, enn kun den "vanlige" medaljelista. Endret 4. september 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
tåa Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Nei, vi kan konkludere med at Jamaica "egentlig" var best. Men tro ikke at jeg legger fram dette som den "egentlige" lista. Jeg forstår jo at det er vanskeligere å leve opp til et høyt folketall enn et lavt. Se bare på Bahrain, som har én medalje og andreplass totalt. Jeg synes bare at det er et interessant perspektiv. Kina vil uten tvil fremstille seg selv som den store vinneren i OL, men med tanke på at de har en femtedel av hele verdens befolkning, så skulle det faktisk bare mangle også. Mye av det samme kan også sies om USA og Russland. Ved å måle i forhold til folketallet har selv små land mulighet til å hevde seg i toppen, i stedet for å bli kunstig frakjørt av de store. Listene må nok sees i sammenheng, men jeg vil hevde at dette er langt mer enn en kuriositet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå