Gå til innhold

Er på forsterkerjakt

Anbefalte innlegg

Trenger en ny forsterker. Har tidligere hatt en NAD 317 som har drevet et par Patos Basic 310 mk2, og det har funket veldig bra. Men nå får jeg meg snart en SVS sub og et par små, gamle JVC høyttalere som jeg tenkte jeg kunne ha i bakgrund.

Men hva slags forsterker bør jeg ha da? Helst under 2000kr brukt :p

Endret av Snushane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For 2000,- ville jeg sett etter noe brukt.

Mener å huske at Patos og H/K er en god kombo.

Ville ikke anbefalt en bil forsterker som det ser ut som Bllink gjør.

Ser ut? Er det utseendet som teller for deg eller?

Så vist en forsterker var laga i gull og diamanter, men effekt var bare på 2watt, så vill du ambefalt den? Tosk..

Lenke til kommentar

Hadde planer om å kjøpe brukt ja. Har også fått anbefalt Onkyo, men vet ikke noe om det merke. Hva mener du er best av H/K og Onkyo vis du legger i samme pris?

Endret av Snushane
Lenke til kommentar

Så vist en forsterker var laga i gull og diamanter, men effekt var bare på 2watt, så vill du ambefalt den? Tosk..

Han mente at forsterkeren du anbefaler tydeligvis er en bilforsterker, og i dette tilfellet er det inneforsterker som er aktuelt. Han snakket ikke om utseendet på forsterkeren.

Snushane, siden du har hatt NAD før og var fornøyd med det, hva med å overskride budsjettet med 500,- og kjøpe en NAD T744? Denne forsterkeren er satt ned fra 4000, forresten.

Lenke til kommentar

Han mente at forsterkeren du anbefaler tydeligvis er en bilforsterker, og i dette tilfellet er det inneforsterker som er aktuelt. Han snakket ikke om utseendet på forsterkeren.

Snushane, siden du har hatt NAD før og var fornøyd med det, hva med å overskride budsjettet med 500,- og kjøpe en NAD T744? Denne forsterkeren er satt ned fra 4000, forresten.

Ja.. Jeg skal vel greie å skrape sammen 500kr:P men vil man ikke få en bedre brukt til samme prisen?

Lenke til kommentar

Du har tydligvis ikke peiling... :wallbash:

en bilforsterker hører hjemme i bilen...

Og kan jo få gode forsterkere som yter lite med watt.

Utsende har jo også litt å si, men det kommmer langt ned på listen. Hvert fall for min del.

Lurer litt på hvorfor du anbefaler den forsterkeren også?

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Du kan få mye brukende for rundt 2000 kroner brukt. Hva med å gå for NAD igjen? Eller kanskje Cambridge. Hørte på et Cambridge-oppsett i dag. Jeg ble positivt overrasket.

Bllink, du har ikke peiling. Watt er egentlig ikke så viktig, annet enn for å skryte til slike folk som deg.

Lenke til kommentar

Du har tydligvis ikke peiling... :wallbash:

en bilforsterker hører hjemme i bilen...

Og kan jo få gode forsterkere som yter lite med watt.

Utsende har jo også litt å si, men det kommmer langt ned på listen. Hvert fall for min del.

Lurer litt på hvorfor du anbefaler den forsterkeren også?

Beklager, min feil. Misforstod trådstarter litt, trudde det var ment i bil. Men då henge eg med koffor du snakka om utseende, da teller det en del:) Igjen, beklager :)

Lenke til kommentar
Du kan få mye brukende for rundt 2000 kroner brukt. Hva med å gå for NAD igjen? Eller kanskje Cambridge. Hørte på et Cambridge-oppsett i dag. Jeg ble positivt overrasket.

Bllink, du har ikke peiling. Watt er egentlig ikke så viktig, annet enn for å skryte til slike folk som deg.

Lal, seff er ikke watt alt. Det er jo bare effekten forskjellie ting yte, eller kan yte. Men er ikke hjelpi med 10k watt om feks lydgjengivelsen er dårlig.

Og du trenger heller ikke å rake ned på andre, sjølv om du sikkert er 2k nørdi pro på "alt".

Lenke til kommentar

Watt er ikke alt nei, reell effekt er viktig, hjelper ikke med et knøtt av en forsterker om du har store, strømsultne høyttalere.

God effektdel kombinert med god lydkvalitet er det man er ute etter.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...