Christian86 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Så jeg må ringe Apple Store og si at jeg vil heve kjøpet pga at Eplehuset har brukt for lang tid? For å gjøre det enkelt; HVEM kjøpte du maskinen av? Applestore eller Eplehuset? Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Jeg kjøpte den av Apple store. Men leverte den inn til service på Eplehuset. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Da er det apple store du må henvende deg til for heving av kjøp. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Da er det apple store du må henvende deg til for heving av kjøp. Da dukker jo det interessante spørsmålet opp; skal applestore stilles til ansvar for at kunden bruker et annet verksted enn deres, for teknisk sett så er det ikke applestore som selger som har foretatt utbedringen? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Det tenkte jeg også på Christian. Men det er vel ikke slik at det er kundens oppgave å spørre om lånemaskin heller? Kan man som kunde rette krav mot de som har utført service, når de ikke er selger av maskinen? Hvilken kompensasjon har man krav på hvis det viser seg at man ikke kan laste AppleStore for feil Eplehuset har gjort. Denne saken ble jo riktig så interessant plutselig. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Lånemaskin er forsåvidt irrelevant, hva jeg henger meg mer opp i er service delen. Normale butikker henger seg ikke så mye opp i det fordi det som regel er samme feil flere ganger de gangene jeg har gjort det, og de sparer kostnader ved at jeg går hos verkstedet selv. Eller ikke krever lånegjenstand. Men i denne saken spiller det forsåvidt en rolle slik jeg ser det. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Nettopp, men her har ikke butikken han har levert inn maskinen sin gitt tilbud om lånegjenstand, noe jeg trodde de hadde plikt til - ikke at det var kundens oppgave å kreve sine rettigheter. (Det er mulig at jeg har misforstått her, men jeg trodde butikken hadde "opplysningsplink".) Hvis han ikke har fått den service han har krav på av den butikken/forhandleren han leverte inn produktet til så må han vel ha et krav her. Det som kan bli et problem er at han ikke leverte inn maskinen hos den forhandleren han kjøpte maskinen av. Nå vet ikke jeg hvordan forholdet mellom Eplehuset og AppleStore er, men hvis de er i samme kjede så burde det ikke være noe problem - eller? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Nettopp, men her har ikke butikken han har levert inn maskinen sin gitt tilbud om lånegjenstand, noe jeg trodde de hadde plikt til - ikke at det var kundens oppgave å kreve sine rettigheter. (Det er mulig at jeg har misforstått her, men jeg trodde butikken hadde "opplysningsplink".) Hvis han ikke har fått den service han har krav på av den butikken/forhandleren han leverte inn produktet til så må han vel ha et krav her. Det som kan bli et problem er at han ikke leverte inn maskinen hos den forhandleren han kjøpte maskinen av. Nå vet ikke jeg hvordan forholdet mellom Eplehuset og AppleStore er, men hvis de er i samme kjede så burde det ikke være noe problem - eller? Kunden kan kreve det, men det er ikke noe de skal gi når 1 uke har gått av seg selv. Dog ville det vært god service. Men vil kunden ha det og gir uttrykk for det, noe jeg ikke kan se av tråden, så ja, da måtte de ha gitt en. Applestore er butikken til Apple, Eplehuset er frittstående kjede. Ergo to forskjellige forhandlere. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Veldig interessant case. Reklamerte du til applestore før du leverte den inn til Eplehuset? Var det Applestore som sendte deg til Eplehuset? Hvis nei på disse spørsmålene så har du nok ikke noe rett på heving uansett. Man må la forhandler få vite om mangelen (man må reklamere til forhandler) før man gjør noe på egenhånd. Sliki saken ser ut for meg så er det slik at du ikke underrettet Applestore om mangelen, og at Eplehuset har reparert macen din på garanti siden de tok den inn. Du har da ikke noe rett etter forbrukerkjøpsloven til å heve, men muligens etter garantireglene til Apple. Uansett så må du jo ringe/ lese på Apple sine sider om de tillater heving når det er snakk om lange garantireparasjoner. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 KVTL kommer med kloke ord. Det må selvfølgelig være sånn det henger sammen. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Veldig interessant case. Reklamerte du til applestore før du leverte den inn til Eplehuset? Var det Applestore som sendte deg til Eplehuset? Ja. Ringte Apple først og da fikk jeg beskjed om å dra til Eplehuset. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Men da kan du helt kalrt heve pga. urimelig lang reparasjonstid. Bare ring Apple, og si til de at du vil heve pga. for lang tid på verksted. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Driver på med det nå. Men har allerede sittet i telefonen i 33 min i skrivende stund. Han jeg snakket med måtte sjekke opp noe. OG den kunne ta 10-15 min. Hjelpe og trøste, burde ha litt bedre kontroll på kundeservice ass... Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Fikk snakket med en hyggelig norsk dame omsider. Hun skulle ringe eplehuset og få høre situasjonen der. Jeg måtte først hente maskinen min på eplehuset for så å kunne kreve heving. Merkelig men.. Hun skulle ringe meg opp igjen på torsdag Lenke til kommentar
havfal Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Denne saken var interesant, men siden det er AppStore som har sendt deg til Eplehuset, er saken forsåvidt grei. Skriv gjerne litt om hvordan saksgangen blir, for Apple er ikke akkurat kjent for å være greie når det kommer til reklamasjoner. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Skal gi en liten oppdatering. Jeg har nå hentet maskinen min, den fungerer utmerket nå, men har jo tatt for lang tid. Apple damen skulle ringe meg i dag, men hun gjorde det ikke. Men jeg sjekket mailen min og jeg hadde fått svar fra henne på mail. Hun sa at hun ikke fikk kontakt med meg (tror/vet det er noe fuck med mobilen min for tiden, gleder meg til porteringstiden til iPhone er over:P) eller Eplehuset. Hun ba meg om å ringe henne i morgen. Hun skulle forsøke Eplehuset i morgen også. Hun beklaget at det tok lang tid og sånt. Syntes ikke servicen til Apple er så værst jeg. Men har hørt at de er helt på trynet når det gjelder det. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Har fått snakket med Apple nå. De kunne gi meg en kompansasjon på 20% på Apple Store og hvis jeg fikk noe galt med maskinen min skulle jeg bare ringe direkte nummeret til hun Apple dama. Men vet ikke helt med de 20% ass, har egnetlig ikke tenkt til å kjøpe noe. Den 20% greia varte i 2 uker. Tenkte jeg skulle se hva som kom på keynoten, for så å mulig kjøpe noe, ellers sendrer jeg henne en mail og sier at jeg vil ha noe annet som kompansasjon. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Du får altså rabatt på et nytt produkt som du betaler for? Du må altså bruke penger i deres butikk for å få brukt kompensasjonen din? Latterlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå