Gå til innhold

BK: Besseggen i S/H

Anbefalte innlegg

Under et to dagers tur til Bessheim i forbindelse med et biologi prosjekt, ble det tid til mer enn bare artsbestemmelse og systematikk m.m. Tok en del bilder jobbet med noen i ettertid... ;)

Dette bilde ble jeg egentlig ganske forøyd med. Redigerte blidet slik at det ble s/h med et sepiafilter lagt over...

post-152777-1219870233_thumb.jpg

EXIF: F14, 24mm, ISO 160, 1/125sek

Alle kommentarer tas i mot med takk.. :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildet fungerer greit med sepia-tone det, men det hadde vært bedre med trebåt for å få den rette retro-looken. Litt vanskelig å dra med seg en trebåt opp til Bessvatnet kanskje men. Fin linje opp til Besshø.

Noe jeg henger meg litt opp i er selve tittelen, Besseggen er da slett ikke med på dette bildet.

Lenke til kommentar
Bildet fungerer greit med sepia-tone det, men det hadde vært bedre med trebåt for å få den rette retro-looken. Litt vanskelig å dra med seg en trebåt opp til Bessvatnet kanskje men. Fin linje opp til Besshø.

Noe jeg henger meg litt opp i er selve tittelen, Besseggen er da slett ikke med på dette bildet.

Trebåt hadde nok vært bedre ja.... Det lå faktisk en trebåt på land, som tilhørte en gammel hytte ved vannet, men den tanken om å dytte denne ut i vannet slo meg "dessverre" ikke :p

apropos besseggen; :hmm: ikke? Besshø er toppen av fjellet i bakgrunnen, trodde den tilhørte besseggen... Dersom jeg skulle ta feil ønsker jeg gjerne en bekreftelse.... ;)

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
apropos besseggen; :hmm: ikke? Besshø er toppen av fjellet i bakgrunnen, trodde den tilhørte besseggen... Dersom jeg skulle ta feil ønsker jeg gjerne en bekreftelse.... ;)

Besseggen går nok ikke oppom Besshø, den går på sørsiden langt nedenfor denne toppen. Hadde du satt båten utpå og rodd rundt neset til venstre i bildet, da hadde du kommet til den andre enden av Bessvatnet. Der stopper Besseggen Bessvatnet fra å fosse ut i Gjende. Kunne jo blitt et spektakulært fossefall om ikke annet. :)

Lenke til kommentar

Besseggen går nok ikke oppom Besshø, den går på sørsiden langt nedenfor denne toppen. Hadde du satt båten utpå og rodd rundt neset til venstre i bildet, da hadde du kommet til den andre enden av Bessvatnet. Der stopper Besseggen Bessvatnet fra å fosse ut i Gjende. Kunne jo blitt et spektakulært fossefall om ikke annet. :)

my bad! :blush:

Lenke til kommentar

Ikke for å mase, men sitter å øver litt på svar-hvitt i PS, hvor jeg tenker på det som er blitt kommentert om bildet... har kommet opp med to nye versoner, men klarer ikke helt bedtemme meg for hvilket jeg liker best.... Hadde derfor vært kjekt med litt hjelp... :)

post-152777-1219957216_thumb.jpgpost-152777-1219957105_thumb.jpg

PS! - signaturen i bildet to burde jeg selvsagt ha fjernet med glemte det i alt det andre "rotet" jeg surret med ;)

- Croppen er også litt forskjellig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...