JimL Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hei, har en PC med Vista gående som jeg ville ha opp og gå med et dedikert skjermkort. Satte inn kortet og installerte ATI display driver fra CD'n og reboota maskinen. Nå bruker den "Standard VGA device", og det eneste som ligner et kontrollpanel er at jeg kan endre skjermoppløsningen i vista - personalize. Det er forsåvidt eneste jeg kan justere på. Hva er det jeg ikke har gjort? :\ Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Nettopp hva er problemet? Hvis det funker er det vel ikke noe problem? Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Er skjermen koblet til riktig skjermkort? Er kortet aktivert i bios? Er onboard skjermkort deaktivert evt hvilket er satt til standard Lenke til kommentar
JimL Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Onboard deaktivert. Skjerm koblet til dvi-1, fungerer. TV koblet til dvi-2, fungerer gjennom hele boot helt til vista login kommer, da kutter den signalet til skjermen. Mangler "video device - ati radeon xxx" i device manager, mangler alle innstillinger, kontrollpanel og whatnot. Har egentlig bare behov for å kunne bruke to skjermer, men vil gjerne ha det catalyst-kontrollpanelet opp og gå Mulig jeg går glipp av noe veldig vesentlig her. Men for meg virker det som om Vista bare bruker en standard vga-driver og at den av en eller annen grunn overser catalyst-driveren / kontrollpanelet som jeg liksom skal ha installert. Har forsøkt både det som lå på cd-plata med kortet nå, i tillegg til vista 32bit pakken som lå på support/driver sidene til ati. Siste ga ikke noe nevneverdig mer spennende resultat. Endret 27. august 2008 av JimL Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Du har innstallert ccc? Edit: Ja jeg ser du har gjort det i det editerte innlegget ditt. Prøvd drivercleaner, og fjernet alle spor etter den gamle driveren? Skal ikke være noe problem i utgangspunktet dette. Endret 27. august 2008 av lucky666 Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Det virker som du har temmelig peiling, men det kan ikke hende at du kun har innstallert driveren da? Du kan prøve å avinstallere driveren, og så søker du på catalyst control center på google og legger inn det - ikke vha hardware drivers, men via windows installer(dobbeltklikk) Lykke til Lenke til kommentar
JimL Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Ja, den skulle følge med i pakken fra ati.com Catalyst Software Suite (32 bit) English Only 43.0MB 8.8 Display Driver ATI WDM Integrated Driver Catalyst Control Center (English Language Only) For the 32 bit version of Windows Vista. Får også opp alt dette som allerede installert om jeg starter installeren på nytt. Prøvd å kjøre drivercleaner pro (den siste før .net betalingsvaregreia) og kjørt den siste driverpakken fra ati.com igjen. Samme resultat. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Bump. Vista er nå dødsdømt! Om du vil redde Vista må du komme med en løsning på problemet innen 1800. Alternativt vil Vista opphøre å eksistere på nevnte maskin og Microsoft har offisielt tapt ennå en maskin til Ubuntu på mitt hjemmenettverk. Lenke til kommentar
Solomon Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Det er ikke tilfeldighvis et agp kort ? Lenke til kommentar
Solomon Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jo? Hadde samme problemet.. De driverene på ati sin side vil ikke fungere på agp kortene.. Knotet masse med det selv.. Last ned den driveren som er laget for agp kortet på prod hjemme side.. Da vil det funke Lenke til kommentar
JimL Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Får prøve det. Merkelig at ikke drivercden skulle funke, men likevel. Lenke til kommentar
Solomon Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Samme hos meg... Min plate fikk jeg bare error på... Jeg har et powercolor 3850 agp. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Ok, fikk du faktisk opp noen feilmeldinger? Hos meg kommer det opp at installasjonen er ok, så flasher device manager noen ganger og endrer litt attributter på skjermkortet (fjerner det og legger det til på nytt), og så får jeg beskjed om at jeg må restarte for å fullføre installasjonen. Etter reboot er det akkurat som ingen ting har hendt Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Er det noe som ikke fungerer som det skal, eller er det bare sånn at du ikke får opp kontrollpanelet? Lenke til kommentar
JimL Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Det virker ikke som vista gjenkjenner skjermkortet (vises hverken i device manager eller på skrivebordsinnstillingene). I tillegg finner jeg ikke tak i kontrollpanelet. Lenke til kommentar
Solomon Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 http://www.powercolor.com/eng/support_driv...amp;ModelID=543 Du kan jo prøve denne.. Den virket hos meg. Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Vel det ER et kjent problem at enkelte sliter med å detektere nye AGP kort på gamle hovedkort. Tenker da på 2600 pr/xt osv opp til den versionen du har. Er omtrent som å spille i lotto, enten fungerer det, ellers så fungerer det ikke Hadde 2600XT på maskina mi, funka flott, solgte det, hos ny eier fungerte det ikke. Tilbake i min maskin fungerte uten problemer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå