Gå til innhold

Gamer PC, 7000-8000 kr, overklokking


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe en ny pc i november, sammen med Far Cry 2. Har lyst til å drive dette spillet med høye instillinger - spillbart. Har allerede satt opp en liste som jeg er rimelig fornøyd med, men fortsatt noen punkter jeg vipper på. Pc'en jeg har satt sammen er framtidsrettet, det vil bl.a. si at hovedkortet er basert på Intels X48 brikkesett noe som gjør at jeg kan utnytte to grafikkort i CF optimalt (2 x PCI-e 16x, og ikke 8x som på P45). Hovedkortet har 4 x DDR3 i tillegg til 2 x DDR2 slotter, når den tid kommer. Singel vs. crossfire, en ting som er sikkert er at jeg skal ha CF uansett, bare hvilken løsning jeg velger som er problemet. Valget sto lenge på å kjøre HD 4850 i CF fra starten av (blir ca. 2400 kr). Men nå har jeg ombestemt meg og starter heller med ett 4870, og kjøper et ekstra når det blir billigere. Er fortsatt litt usikker på hva som lønner seg dog, men HD 4870 X2 er uaktuelt. For dyrt, det andre HD 4870 kortet jeg setter inn vil jeg ikke kjøpe før utpå våren og da blir det litt annerledes. Har også tenkt til å overklokke (første gang, men skal få litt hjelp til det så skal gå bra), men har lite peiling på hvordan dette fungerer og vet ikke hvordan det jeg har sett meg ut fungerer i forhold til det.

 

Test av ATIs 4xxx serie, også i CF.

 

Hele handlevognen (prisguide.no)

 

Kabinett: Antec Performance One P182

 

Strømforsyning: Corsair TX 650W

 

Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6600

 

Hovedkort: MSI X48C Platinum

 

Minne: OCZ PC2-8500 Reaper HPC 4 GB (2 x 2048 MB)

 

Skjermkort: Sapphire Radeon HD 4870

 

Harddisk: Samsung Spinpoint F1 750 GB

 

Totalt: 8061 kr (hos Amentio)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare to måneder til? Eneste jeg vet som skjer er at Intel kommer ut med en ny socket, noe som vil gjøre at prisene synker litt på de "gamle" socketene. Ellers tror jeg ikke det vil komme noe revolusjonerende nytt i løpet av to måneder. Prisene vil vel synke litt generelt, (ikke glem krigen mellom nvidia og ati som er veldig i vinden om dagen) noe som bare er positivt :grin:

 

EDIT: skriveleif

Endret av Supah-Mouse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...